۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۰۷۱۱۴
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

صدور انقلاب یک پروسه طبیعی در انتقال الگوی موفق است

خبرگزاری رسا - مدیر گروه علوم اجتماعی جامعه المصطفی العالمیه گفت: صدور انقلاب اسلامی ایران در صورتی که این الگو در داخل کشور خود را موفق نشان دهد، خود به خود منتقل خواهد شد و دیگران از این تجربه استفاده خواهند کرد.
حسن خيري


حجت الاسلام حسن خیری، مدیر گروه علوم اجتماعی جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امروز مناسبات اجتماعی دچار دستخوش تغییرات شگرف شده است و جهان از جهت سرعت انتقال اطلاعات با زمان‌های گذشته بسیار تفاوت دارد.

وی ادامه داد: در جهان معاصر به دلیل انتقال اطلاعات و تسهیل ارتباطات، هویت های گذشته شکسته شده است و دیگر کارآیی سابق را ندارد.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز جوامع بشری به دنبال منابع هویت‌ساز جدیدند که در ایران اسلامی این منابع عرف‌ساز، فقه اسلامی و دستورات الهی است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، نگاهی به فقه اسلامی با رویکرد اجتماعی است، ادامه داد: امروز مدیریت کشور بر اساس احکام اسلامی رقم می‌خورد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: طبیعی است که وضعیت رنگ باختن نسبت‌های قدیمی در سایر کشورها هم دیده شود و مردم به زندگی اجتماعی و تعلقات جامعه اهمیت بیشتری بدهند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: عطش انسان ها برای زندگی اجتماعی و مناسبات سیاسی و فرهنگی موجب شده است تا خود به خود در مرحله تصمیم گیری اجتماعی وارد شوند.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران نمونه ای موفق از اداره جامعه بر اساس مناسبت‌های دینی است و نشان داده که اسلام برای اداره جامعه راهکار دارد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: شکسته شدن شرایط سنتی در جوامع و ورود جوامع به عرصه آزمون و خطای مکاتب سرمایه داری، کمونیسم، لیبرالیسم و در نهایت شکست این مدل ها به صورت طبیعی صدور انقلاب اسلامی را در پیش خواهد داشت.

وی بیان داشت: امروز تحرکات جدید در جوامع اسلامی و کنار زدن حکومت های پادشاهی با افزایش آگاهی مردم همراه شده که بدون شک بیداری اسلامی است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مدلی که بیشترین مطابقت را با نفس سلیم انسان ها را داشته و دارای کارایی بالایی باشد، دارای موفقیت بیش‌تر خواهد بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول این چند سال بر فطرت انسانی تاکید و در راستای مبارزه با فساد، تبعیض کوشیده است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در راستای تحقق عدالت کوشیده است و به شدت با خرافه، مطالب خلاف عقل مقابله کرده و آرام آرام مسیر تکامل را پیموده است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: صدور انقلاب اسلامی ایران در صورتی که این الگو در داخل کشور خود را موفق نشان دهد، خود به خود منتقل خواهد شد و دیگران از این تجربه استفاده خواهند کرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات