۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۵۱۹
شاعر حوزوی:

بیانات و مطالبات رهبری در خصوص شعر آیینی پیگیری شود

خبرگزاری رسا ـ شاعر آیینی حوزه علمیه بر ضرورت تبیین و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص شعر آیینی تاکید کرد و از مسؤولان فرهنگی کشور خواست نسبت به این مساله اهتمام بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام جواد محمد زماني


حجت الاسلام جواد محمدزمانی، از شاعران آیینی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به دیدار اخیر شماری از شعرای کشور با مقام معظم رهبری، بر ضرورت پیگیری مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعر آیینی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مطالبات مقام معظم رهبری باید تبیین شود، ابراز داشت: این مساله نیازمند یک کار پژوهشی عظیم است که یک گروه باید به شکل تخصصی به این مساله بپردازند و ابعاد مختلف بیانات مقام معظم رهبری را واکاوی و تبیین کنند.

این شاعر حوزوی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعر آیینی را بسیار جامع عنوان و تاکید کرد: بیانات ایشان در خصوص شعر آیینی باید دسته بندی شود و برای شعرا به عنوان یک نقشه راه دربیاید.

وی ابراز داشت: برای تحقق این مساله نیاز به استقرار تام است تا کارهایی که در این عرصه انجام می‌شود جامع و کامل باشد.

حجت الاسلام زمانی وظیفه نهادهای فرهنگی را در راستای پیگیری مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعر آیینی بسیار حساس و مهم خواند و اظهار داشت: افزون بر وظیفه ای که شعرای آیینی در راستای تبیین و پیگیری مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری دارند، نهادهای فرهنگی نیز باید در این خصوص ایفای نقش کنند.

این شاعر حوزوی گفت: متاسفانه نهادهایی از جمله وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی از این مساله شانه خالی می کنند و رسالت اصلی خود را انجام نمی دهند.

وی ابراز داشت: نهادهای فوق باید به شکل جدی برای سازماندهی شعرا وارد شوند و بدانند که مردمی بودن هیات ها و شعرا دلیل نمی شود که اینها رسالت خود را انجام ندهند.
 
این شاعر آیینی حوزوی در بخش دیگری از سخنانش خواستار توجه بیشتر حوزه به ادبیات فارسی شد و گفت: حوزه های علمیه باید به شکل جدی به مساله شعر توجه کنند.

وی همچنین با بیان اینکه حوزه باید درسنامه دعا برای شعرا را تدوین کند، گفت: در حوزه های علمیه ظرفیت بسیار خوبی برای تحقق این مهم وجود دارد که باید به درستی از آن استفاده کرد. /924/ت302/ع

ارسال نظرات