۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۴۳۳
وزیر ارشاد:

حوزه علمیه باید فعالیت‌های مربوط به مهدویت را جهت‌دهی کند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ماه های اخیر بحث‌ها به سمت و سوی دیگری رفت، اما تاکید رییس جمهور بر کار کردن بود و ما نیز بدون توجه به حاشیه‌ها وظیفه خود را انجام می‌دهیم.
افتتاح پروژه هاي فرهنگي در قم با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمدحسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گشایش ششمین جشنواره و نمایشگاه طلیعه ظهور که پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسؤولان و دست‌اندرکاران فعال در عرصه مهدویت گفت: ایشان در این دیدار تاکید کردند که کارهایی که در راستای مهدویت انجام می شود باید عالمانه باشد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید فعالیت‌های مربوط به مهدویت را جهت‌دهی کند، ابراز داشت: این مساله سبب می شود که موضوع مهم و تاثیرگذار مهدویت از آسیب‌ها به دور و مصون باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت فرقه های نوظهور ادامه داد: امروز انواع و اقسام فرقه ها در عرصه مهدویت وارد شده‌اند و می خواهند نقشه های خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه آنچه از فرهنگ عاشورا صیانت می‌کند، تفکر ناب مهدویت است، یادآور شد: در مقابل این فرهنگ، دشمنان با بهره‌گیری از تمامی امکانات و توان در صدد ایستادگی در برابر این تفکر هستند.

حسینی تاکید کرد: باید با پشتوانه غنی و بهره‌گیری از تمام ابزارها مساله مهدویت را برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین کنیم تا آنها جذب نحله‌ها و فرقه‌های انحرافی و دروغین نشوند.

وزیر ارشاد گفت: ما در این وزارتخانه تمام توان و سعی خود را بکار بسته ایم تا در عرصه حساس و مهم مهدویت فعالیت‌های مؤثر و چشمگیری انجام دهیم.

حسینی با بیان اینکه در دولت عزم و اراده برای پیگیری کارها و به نتیجه رسیدن امور وجود دارد، ابرازداشت: در چند ماهه اخیر که بحث ها به سمت و سوی دیگری رفت، اما تاکید دولت و شخص رییس جمهور بر کار بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید از حاشیه سازی و توجه به آنها صرفنظر کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم.

وی از مقام معظم رهبری به عنوان خبره‌ترین فرد در امور فرهنگی و هنری یاد کرد و گفت: ایشان از ما انتظارات بسیاری دارند و ما نیز با برنامه ریزی مناسب به دنبال اجرایی کردن رهنمودهای ایشان هستیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات