۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۹۲۶۸
نویسنده دفاع مقدس:

هیچ انگیزه ای به جز حفظ پیام اسلام امام را وادار به پذیرش قطعنامه 598 نکرد

خبرگزاری رسا ـ نویسنده دفاع مقدس، با بیان اینکه هیچ انگیزه ای جز حفظ پیام اسلام امام خمینی(ره) را وادار به پذیرش صلح و قطعنامه 598 نکرد، گفت: شرایطی بر امام خمینی(ره) تحمیل شد که ایشان مجبور شدند از تفکرات دفاعی خود دست بردارند و با قلبی آکنده از اندوه به حکمیت سازمان ملل تن دادند.
حجت الاسلام بهداروند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی بهداروند دبیر علمی همایش قطعنامه 598 شامگاه پنج شنبه در این همایش که در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، مقاله خود را با عنوان بازخوانی علل پایان جنگ ارائه کرد.

وی با بیان اینکه جنگ ایران و عراق جنگ دو نظام کفر و ایمان بود، تصریح کرد: از آنجا که انقلاب اسلامی در عصر حاضر به عنوان مانعی جدی در راه نظم نوین جهانی مطرح گردید، استکبار جهانی نیز با تمام توان برای خاموش کردن این نور به میدان آمد و جنگ تحمیلی یکی از ابزارهای آنها بود.

وی با بیان اینکه استراتژی نظام اسلامی از ابتدای جنگ تحمیلی، جنگ جنگ تا حصول پیروزی بود، ابراز داشت: امام راحل همواره از این استراتژی استقبال می کردند و ضرورت آن را مورد تاکید قرار می دادند.

حجت الاسلام بهداروند ادامه داد: تحلیل امام راحل از جنگ یک تحلیل مثبت بود و آن را بستر توسعه خلافت الهی می دانستند و طبق نظر ایشان پذیرش قطعنامه چیزی جز پذیرش حکمیت سازمان بین الملل نبود.

وی افزود: بر اساس همین استراتژی بود که امام خمینی(ره) ادامه جنگ تا پیروزی کامل بر دشمن را خواستار بودند و هیچ گاه به دنبال پذیرش صلح نبودند.

دبیر علمی همایش قطعنامه 598 ابراز داشت: امام راحل این جنگ را به صحنه درگیری نظام استکبار و منویات شوم سازمان ملل تبدیل کرده بودند و پذیرش قطعنامه را پذیرش خواسته های سازمانی می دانستند که در جهت اهداف استکباری حرکت می کنند، از این رو همواره در طول هشت سال دفاع مقدس با پذیرش چنین قطعنامه ای مخالفت می کردند.

این نویسنده حوزوی در تحلیل خود از دلیل موافقت امام خمینی(ره) با قطعنامه 598 گفت: شرایطی بر امام خمینی تحمیل شد که ایشان مجبور شدند از تفکرات دفاعی خود دست بردارند و با قلبی آکنده از اندوه به حکمیت سازمان ملل تن دادند.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که امام خمینی(ره) قبول قطعنامه را به عنوان تکلیفی الهی می دانستند و مسلما هیچ انگیزه ای جز حفظ پیام اسلام ایشان را وادار به پذیرش صلح نکرد.

حجت الاسلام بهداروند در ادامه به بررسی اجمالی اندیشه های دفاعی حضرت امام راحل پرداخت و گفت: ایشان توانستند با اداره مطلوب جنگ، اندیشه های دفاعی خود را نه تنها به بدنه جامعه اسلامی ایران بلکه به دنیای اسلام منتقل نمایند.

این نویسنده حوزوی تاکید کرد: امام خمینی(ره) از این طریق توانستند جنگ میان کفر و اسلام را نهادینه کنند و جنگ هشت ساله را به عنوان ابزار ارتقای وجدان عمومی ملل جهان به ویژه در دنیای اسلامی مطرح نمایند.

وی تکیه بر انگیزه های الهی در پیشبرد جنگ را یکی از اندیشه های دفاعی امام خمینی(ره) ارزیابی و تصریح کرد: این اندیشه باعث شد که از یکسو مقاومت حضرت امام و پیروان ایشان در درون مرزها تعیین کننده باشد و هم در خارج از کشور وجدان عمومی برای محدود کردن نظام اقامه کفر و مفاسد ارتقا یابد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات