۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۵۳۲

دوره آموزشی احکام و مسائل دینی اصناف در مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل اتحادیه مراکز قرآنی مازندران گفت: برای نخستین بار در کشور صدور جواز کسب و کار برای اصناف و مکاسب مختلف در استان منوط به گذراندن دوره آموزشی ‌احکام و مسائل دینی در خصوص کسب و کار است.
بازار


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، بهروز کریم‌نژاد، مدیر عامل اتحادیه مراکز قرآنی مازندران، امروز در جمع مدیران مراکز قرآنی استان، با اشاره به این که برگزاری این دوره آموزشی برای اصناف و بازاریان اجباری شده است، افزود: به زودی این دوره آموزشی در استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که این دوره آموزشی طبق تفاهم نامه ای میان اتحادیه مؤسسات و خانه های قرآنی و سازمان بازرگانی استان برگزار می شود، ادامه داد: خوشبختانه زمینه برگزاری این دوره آموزشی در استان فراهم شده است.

کریم نژاد با بیان این که برای نخستین بار در سطح کشور صدور جواز کسب و کار برای اصناف و مکاسب مختلف منوط به گذراندن 12 ساعت دوره آموزشی اجباری احکام و مسائل دینی در خصوص کسب و کار است، بیان داشت: امروز اصناف و بازاریان ما نیازمند آشنایی بیشتر با مباحث واحکام دینی هستند.

وی با تأکید براین که اصناف و بازاریان باید روش کسب و کار حلال و برخورد اسلامی با مشتری را فرا گیرند، ادامه داد: این زمینه با همکاری سازمان بازرگانی استان فراهم شده که به زودی اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مازندران با اشاره به این که اصناف وتجار در یک جامعه اسلامی باید براساس موازین دینی و شرعی کسب و کار داشته باشند، ادامه داد: متأسفانه دربرخی موارد شاهد عدم آشنایی کسبه‌ها با مسائل و احکام دینی هستیم.

کریم نژاد در ادامه با تشریح نحوه برگزاری این دوره آموزشی در میان اصناف گفت: دو ساعت از 12 ساعت، مربوط به روخوانی و قرائت قرآن کریم است.

وی با اشاره به این که پس از برگزاری یک دوره آموزشی برای اصناف در صورت قبولی در آزمون گواهینامه پایان دوره صادر خواهد شد، افزود: رعایت مسائل دینی و شرعی از سوی همه اصناف و کسبه ها الزامی است و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

کریم نژاد در بخش پایانی سخنان خود همچنین به شرایط ان دسته از اصنافی که دارای جواز کسب هستند، نیز گفت: این افراد نیز باید برای تمدید مدت جواز این دوره آموزشی را بگذرانند./905/پ202/س

ارسال نظرات