۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۲۵۱
عضو مجلس خبرگان رهبری:

ولی فقیه در چارچوب دستورات و قوانین اسلام امر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، تبعیت از ولی فقیه را عامل سعادت و تعالی حقیقی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در بیش از سه دهه اخیر همواره تنها عنصر تعالی‌بخش نظام بوده است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دررشت، حجت الاسلام و المسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، روز گذشته در مراسم افتتاح حسینیه شهدای گمنام سپاه استان به جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان این که ولایت فقیه همانند ولایت امام زمان در زمان غیبت مطلقه است، گفت: آحاد جامعه اسلامی باید تابع محض ولایت باشند.

وی با بیان این که ولایت فقیه به معنای خودکامگی نیست، افزود: ولی فقیه در سایه دستورات اسلام و مسائلی که با روح اسلام انطباق دارد، امر می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تبعیت از ولی فقیه را عامل سعادت و تعالی حقیقی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در بیش از سه دهه اخیر همواره تنها عنصر تعالی‌بخش نظام بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در پی خدشه دار کردن جایگاه ولایت در نظام اسلامی بوده اند، تصریح کرد: اما حمایت و پشتیبانی ملت ایران از ولی فقیه همواره مهم ترین خنثی کننده توطئه های دشمنان بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که ملت ایران همواره ولایت مداری خود را به اثبات رساندند، خاطرنشان کرد: حضور پر رنگ و همیشه در صحنه ملت ایران در عرصه های مختلف نشان از تبعیت محض این مردم از ولایت فقیه است.

امام جمعه رشت با بیان این که دنیای غرب به سرگردگی آمریکا برای خدشه دار کردن نظام اسلامی متحد شده است، افزود: آنها بیش از سی سال است که همه توان و سرمایه خود را برای نابودی این نظام اسلامی به کار گرفته اند، اما همواره با شکست مواجه شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) با بیان این که این امام همام و فرزندان برومندشان در حال بقای اسلام و دین پیامبر گرامی اسلام به شهادت رسیدند، گفت: شهدای راه دین اسلام دارای فضیلت هستند که باید قدر و ارزش آنها حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، اسلام را دین صلح و سازش معرفی کرد و با بیان این که دین اسلام با هیچ قومی سر جنگ ندارد، افزود: دین مبین اسلام همواره به دنبال صلح و برقراری آسایش بوده است.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود به حضور فرزندان این مرز و بوم در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و با بیان این که رزمندگان اسلام با نثار خود پاک خود پایه های این نظام اسلامی را مستحکم کردند، بیان داشت: آحاد جامعه همواره باید خود را مدیون ایثارگری شهدا بدانند و در مسیر آرمان ها و ارزش‌های آنها گام بردارند./950/پ202/س
ارسال نظرات