۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۸۲۸
دست دعا (29)؛

خدایا؛ مرا در رحمت خویش بپوشان!

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: مومنان باید با نگاه به مهر الهی، روحیه محبت را در خود تقویت کنند و سایه مهربانی را در سطح خانواده، جامعه و جهان گسترش دهند.
دعاي پر فيض عرفه در مازندران


حجت‌الاسلام حسین دیلمی، محقق حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان، یکی از برترین صفات الهی را رحمت و مهربانی دانست و اظهار داشت: در روایات اسلامی آمده که خداوند نسبت به بندگان خویش از مادر نسبت به طفل خود مهربان‌تر است.

حجت الاسلام دیلمی، اساس جهان آفرینش را بر اساس رحمت الهی توصیف کرد و ادامه داد: خداوند بی نیاز است و نیازی به خلق ما نداشته بلکه از سر لطف ما را آفریده است.

این محقق علوم اسلامی با اشاره به این که دین اسلام دین مهربانی و پیامبر اکرم(ص) نبی رحمت است، افزود: پیامبر اکرم(ص) در راه تبلیغ دین سالها سختی‌های بسیاری را تحمل کردند اما هرگز کسی را نفرین نکرد بلکه می‌فرمود خداوندا قوم مرا هدایت کن، اینها نمی‌دانند چه می‌کنند.

این محقق حوزه علمیه قم با اشاره به آیه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» گفت: نبی مکرم اسلام آینه رحمت و غضب الهی و رفتارهای ایشان مصداق صفات الهی بود. مومنان باید با نگاه به مهربانی الهی، روحیه محبت را در خود تقویت کنند و سایه مهربانی را در سطح خانواده، جامعه و جهان گسترش دهند.

این محقق علوم حوزوی با اشاره به اینکه خداوند روزی موجودات زیر سنگ در اعماق دریا را می دهد، ادامه داد: رزق و روزی دادن بندگان و هر موجود دارای روح نشانه‌ای از رحمت عام الهی است.

وی خاطرنشان کرد: در منابع دینی گذشت و مهربانی کردن به دیگران به عنوان یکی از اسباب مورد رحمت قرار گرفتن مطرح شده است.

محقق حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ائمه معصوم(ع) مصداق تمام مکارم اخلاقی هستند، اذعان داشت: ائمه (ع) در مقابل بدی دیگران نه تنها مقابله به مثل نمی‌کردند بلکه به فرد پاداش هم می‌دادند.

وی با اشاره به بخش دیگری از دعا مبنی بر طلب توفیق و موفقیت اظهار داشت: دستیابی به موفقیت نیازمند تمهیداتی از جانب انسان است و تنها دعا کردن کافی نیست. عزم و ارده، تلاش، حرکت، تداوم، پشتکار و همت از اسباب پیروزی انسان است.

این محقق حوزه علمیه قم گفت: در این دعا از خداوند متعال درخواست می کنیم که ما را از تیرگی های پاک سازد و طهارت و عصمت را نصیب ما کند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات