۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۰۲۷
با حضور علمای کرمان، سیستان و یزد؛

پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در یزد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون «جامعه و روحانیت» جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از برگزاری پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین با حضور علما و فضلای استان های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در استان یزد خبر داد.
نشست خبري پنجمين اجلاسيه منطقه اي جامعه مدرسين در يزد آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، معاون «جامعه و روحانیت» جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سه شنبه شب در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه، از برگزاری پنجمین اجلاسیه مشترک منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور علمای استان های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در یزد خبر داد.

دبیر پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح اهداف برگزاری این اجلاسیه، خاطرنشان کرد: این اجلاسیه در دو روز برگزار می شود که در روز نخست کمیسیون های اجلاس برنامه های خود را برگزار خواهند کرد و در روز پنج شنبه چهاردهم مهرماه نیز اجلاسیه رسمی برگزار می شود.

وی افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هر دو سال یک بار اجلاس سراسری خود را با حضور علمای سراسر کشور در قم برگزار می کند که سال گذشته این اجلاسیه رسمی در شهر مقدس قم برگزار شد و مسائل مربوط به حوزه در آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز هر دو سال یک بار در یک استان برگزار می شود، اجلاس قبلی منطقه ای جامعه مدرسین نیز دو سال گذشته در اهواز با مشارکت استان های لرستان و کهکیلویه و بویر احمد برگزار شد.

آیت الله حسینی بوشهری با تشریح دستور کار پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین تصریح کرد: کمیسیون های اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز چهارشنبه سیزدهم مهرماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه کمیسیون حوزه و روحانیت، فرهنگی و تبلیغی و کمیسیون سیاسی و اجتماعی در اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین فعال خواهد بود، گفت: پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با «عنوان حوزه و روحانیت، ارتقای فرهنگی و بیداری اسلامی» برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این کمیسیون ها با حضور علمای بلاد مسائل مورد نظر در دستور کار قرار خواهد گرفت و بر اساس برنامه ریزی انجام شده کمیسیون ها از ساعت هشت صبح کار خود را شروع می کنند و تا اذان مغرب نیز ادامه خواهد داشت و نتایج کمیسیون ها نیز در اجلاس عمومی به اطلاع اعضای شرکت کننده می رسد.

معاون«جامعه و روحانیت» جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اجلاس عمومی روز پنج شنبه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: بیش از پانصد مهمان از استان های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین شرکت می کنند.

وی با اشاره به روایتی وظایف روحانیت و علما را تبیین و فلسفه برگزاری این گونه اجلاسیه ها را این گونه تشریح کرد: خاستگاه انقلاب ما حوزه و روحانیت است، روحانیان و علما احیاگر مکتب اهل بیت هستند و دغدغه مسائل فرهنگی و دینی دارند و برای حاکمیت دین خدا و نهادینه شدن فرهنگ و معارف اهل بیت تلاش می کنند، از این رو بایستی روحانیت به درستی به وظیفه خود عمل کند و آموزه های دینی را به جامعه منتقل نماید.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: برگزاری این گونه اجلاسیه ها و هم اندیشی علما و روحانیت، باعث می شود که فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه نهادینه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: این نهاد برجسته حوزوی به عنوان یک نهاد دیرپا و بی بدیل آستین همت را بالا زده است و هر دو سال یک بار این اجلاسیه های خود را در استان های مختلف کشور برگزار می کند، یکی از فلسفه های این همایش تشکر از اقداماتی است که روحانیت در سراسر کشور برای ارائه فرهنگ اصیل اسلام انجام می دهند.

وی با بیان اینکه مسائل، مشکلات و نیازهای حوزه های علمیه و شرایط فرهنگی و تبلیغی استان های فوق در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، تصریح کرد: با توجه به موج بیداری اسلامی جایگاه روحانیت و نسبت آن با بیداری اسلامی در اجلاسیه منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

آیت الله حسینی بوشهری در تبیین مهم ترین دستاوردهای اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: بها دادن و اعطای امتیازات به حوزه های علمیه استانی یکی از بزرگ ترین دستاوردهای اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده است.

دبیر اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص برنامه های روز اجلاس گفت: آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی سخنران افتتاحیه اجلاس خواهند بود و آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه نیز در اختتامیه اجلاسیه سخنرانی می کنند.

وی افزود: ائمه جمعه سه استان یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان نیز در پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین سخنرانی و دبیر اجلاسیه نیز گزارشی از فعالیت ها و اقدامات مربوطه ارائه خواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، حجت الاسلام واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام ربانی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه، استاندار یزد و استانداران دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان نیز در اجلاس سخنرانی می کنند.

وی افزود: برنامه های جانبی نیز برای اجلاسیه در نظر گرفته شده است و شماری از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در شهرستان ها و مدارس علمیه استان و شهرستان های یزد برنامه هایی را خواهند داشت.

آیت الله حسینی بوشهری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین مسائل مربوط به انتخابات مطرح خواهد شد، گفت: ما در این اجلاسیه بحث انتخاباتی نخواهیم داشت، البته تا انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان زیادی باقی مانده است و مسائل مربوط به انتخابات در دستور کار اجلاس نیست.

معاون «جامعه و روحانیت» جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین از نماینده ولی فقیه و استاندار یزد به دلیل برگزاری و میزبانی این اجلاس قدردانی کرد و تلاش های وافر مرحوم حجت الاسلام صدوقی امام جمعه فقید یزد در راستای برگزاری این اجلاسیه را ستود.

وی گفت: مرحوم صدوقی اهتمام خاصی به برگزاری این اجلاسیه داشتند، بعد از رحلت ایشان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و همچنین استاندار این استان، پیگیری های بسیار خوبی داشتند و خوشبختانه زمینه های برگزاری آن در این استان فراهم شد. /924/پ201/ج
ارسال نظرات