۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۴۰۸۸
20 و21 مهرماه؛

بیستمین اجلاس سراسری نماز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست خبری بیستمین اجلاس سراسری نماز با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.
بیستمین اجلاس سراسری نماز برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری بیستمین اجلاس سراسری نماز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام مجتبی کلباسی، قائم مقام ستاد اقامه نماز و عبدالهی، دبیر این اجلاس برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به اهمیت موضوع نماز و وظیفه همه مسلمانان نسبت به توجه و ترویج نماز پرداخت و گفت: نماز، ستون دین است، همه مسلمانان، نسبت به توجه و ترویج نماز موظفند، بسنده کردن به اجلاس سراسری نماز یا سخنرانی بنده به هیچ وجه نمی تواند نیازمندی‌های ما را در کشور پاسخ‌گو باشد بلکه اجلاس و جلسات مشابه، یک تذکر است که با یاد آوری به مسوولان، نهادها و مردم اهمیت نماز تبلیغ شود.

وی در مورد کتاب پیوندهای نماز تاکید کرد: هر کس می تواند این کتاب را مطالعه کند که بنده قول می دهم که در هر دو دقیقه مطالعه یک نکته و مطلب دینی نصیب خواننده خواهد شد.

رییس ستاد اقامه نماز به اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت: این اجلاس 20 و 21 مهرماه با موضوع نماز و مسجد طراز اسلامی در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری، حجت الاسلام کلباسی به ماهیت اذان و یادآوری داشتن اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت: در هر سال موضوعی جهت پرداختن به آن در اجلاس نماز انتخاب می شود، در سال گذشته که نوزدهمین اجلاس نماز برگزار شد، مقام معظم رهبری پیام جامعی را با در موضوع مسجد به اجلاس ارسال نمودند که مشتمل بر وظایف، تکالیف و توصیه هایی به مسؤولان، نهادها و مردم بود.

وی افزود: با توجه به جامعیت و اهمیت پیام رهبری در اجلاس سال گذسته،‌ شایسته بود که این پیام و محتویات آن پیگیری شود و انتخاب موضوع جشنواره سراسری نماز امسال به عنوان نماز و مسجد طراز اسلامی در همین راستا و برگرفته از پیام رهبری است.

حجت الاسلام کلباسی گفت: بحث نماز و مسجد از چندین بعد قابل برسی است که هر کدام از ابعاد آن از سوی سازمان و نهاد های مختلفی برسی و انجام می شود،‌ در حالت کلی می توان وظایف نهادهای کشور نسبت به مسجد را نرم‌افزاری و سخت افزاری عنوان کرد که نهاد های مختلف همچون حوزه علمیه،‌ سازمان اوقاف، امور مساجد، آموزش و پرورش،‌ وزارت خانه های مسکن و شهر سازی، ارشاد و وزیر کشور و دیگر نهادهای کشور وظیفه های در قبال مسجد دارند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ستاد اقامه نماز همان گونه که از نام آن مشخص است،‌ پیگیری و هماهنگ کننده دستگاه ها و نهادهای مختلف نسبت به بحث نماز و مسجد است که در این اجلاس سراسری نماز نتیجه این مذاکرات و پیگیری ها تشریح خواهد شد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز ابراز داشت: این اجلاس به منزله برداشتن گام‌های ابتدایی در جهت تحقق موضوع اجلاس که نماز و مسجد طراز اسلامی است خواهد بود و برای محقق شدن موضوع اجلاس گامهای بلندی لازم است.

در ادامه این نشست سید محمد عبدالهی، دبیر ستاد بیستمین اجلاس سراسری نماز به برنامه های این اجلاس دو روزه اشاره کرد و گفت: این اجلاس در چهار بخش برگزار خواهد شد که اولین بخش آن افتتاحیه خواهد بود که پیام رهبری، سخنرانی رییس جمهور و قرائت بیانیه ارزیابی هیات داوران از دستگاه ها و وزارت خانه ها از برنامه های این بخش به حساب می آید.

وی افزود: بخش دوم این اجلاس به بیش از بیست سخنرانی در موضوعات مختلف معماری،‌ مدیریت فرهنگی،‌ چالش ها و آسیب‌های مساجد و دیگر موضوعات اختصاص دارد و در بخش سوم دو میزگرد سخت افزاری و نرم افزاری مساجد با حضور شانزده کارشناس برگزار می‌شود و بخش چهارم این اجلاس به تقدیر از فعالان عرصه نماز در سراسر کشور و به خصوص استان بوشهر اختصاص خواهد داشت./956/پ202/س
ارسال نظرات