۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۲۲۱
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی:

امر به معروف و نهی از منکر وجهه جدیدی یافته است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: باید به دنبال امر به معروف و نهی از منکر جمعی بود زیرا امر به معروف و نهی از منکر جمعی بیشترین تاثیر گذاری اخلاقی اجتماعی را خواهد داشت.
اسد الله بادامچيان
اسد الله بادامچیان نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رابطه با اهمیت احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: امر به معروف یک فریضه دینی بسیار مهم است به طوری که امام معصوم (ع) در این باره فرموده است «فریضه تقام بها الفرائض».

وی افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از همان آغاز اسلام در ابعاد مختلف در جامعه اسلامی حضور داشته و اثر گذار بوده است، بدین معنی که پیامبر اسلام (ص) از ابتدا بحث امر به معروف را مردمی و ایمانی کرد، یعنی به دستور خداوند اثرات ایمانی آن را به واسطه خود و معصومین(ع) شرح داد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: جامعه اسلامی در صدر اسلام به این دستورات عمل کرد ولی با توجه به شرایط پیش آمده پس از رحلت پیامبر و بعد از حکومت امیر المومنین (ع) و رفتن خلافت به دست بنی امیه و بنی عباس مسئله امر به معروف و نهی از منکر ابعاد گوناگونی به خود گرفت.

وی ابراز داشت: باید توجه داشت که قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود ولی از سوی دیگر حکومت فاسد یزید نیز امر به معروف را در حوزه اجتماعی به عنوان امری مستحب برای مردم داشت، اما در کنار آن صوفی گری، انقلابی گری و دیگر باورهای خاص تعریف دیگری به امر به معروف و نهی از منکر بعد از حکومت عباسیان داد که تمام اینها موجب شد در طول 1400 سال اخیر بحث های گوناگونی نسبتت به امر به معروف و نهی از منکر مطرح شود.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 50 سال است که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی وجهه جدیدی یافته است گفت: در سال 41 در محضر امام خمینی(ره) بودیم که ایشان فرمودند شما که می خواهید تشکیلات راه بیندازید اولین کارتان "امر به معروف و نهی از منکر" به صورت جمعی باشد.

وی تصریح کرد: باید به دنبال امر به معروف و نهی از منکر جمعی بود زیرا امر به معروف و نهی از منکر صدها نفر به صورت پراکنده به جایی نمی رسد ولی امر به معروف جمعی بیشترین تاثیر گذاری اخلاقی اجتماعی را خواهد داشت.

بادامچیان همچنین خاطرنشان کرد: امام راحل می فرمودند امر به معروف و نهی از منکر غیر از تذکر به معروف و نهی از منکر است، این قوه آمره می خواهد، چه در حکومت و چه در تشکیلات.

وی با بیان اینکه در این رابطه 50 سال است که فقها کار می کنند ولی هنوز کامل نشده است گفت: آنچه که موجب رشد اصل 8 قانون اساسی می شود اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر به صورت جمعی است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با بیان اینکه امیدواریم در دهه چهارم نظام همه کمک کنند تا حوزه های علمیه و کارشناسان و مسئولین ذی ربط بتوانند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنند ابراز داشت: نظر من به جایگاه آینده مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار روشن است و فکر می کنم تا کنون هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده هر چند که بسیار ناکافی بوده است. /955/ت302/ج
ارسال نظرات