۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۱۸۳۵۳

فعالیت 50 مبلغ دینی خرمشهر در دهه دوم محرم

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر از فعالیت 50 مبلغ دینی همزمان با دهه دوم ماه محرم به‌منظور تبلیغ آموزه‌های دینی در این شهرستان خبر داد.
فعالیت 50 مبلغ دینی خرمشهر در دهه دوم محرم
حجت‌الاسلام احمد علوانی رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا دراهواز اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه دوم ماه محرم بیش از 50 مبلغ مدرسه علمیه سیدالشهدا(ع) خرمشهر با محوریت عاشورا و بیداری اسلامی به تبلیغ آموزه‌های دینی عاشورا و تأثیر آن در بیداری اسلامی منطقه می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان در دهه دوم این ماه به تناسب سطح فکری و عمق دریافت مخاطبان به بیان تأثیرات واقعه کربلا در ایجاد نهضت‌های گوناگون دینی، فکری و اجتماعی در طول تاریخ می‌پردازند.

حجت الاسلام علوانی اضافه کرد: همچنین خطبا پیام‌های آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی در ماهیت نهضت عاشورا و نقش آن را در بیداری اسلامی منطقه و نهضت ملت‌های مسلمان در قیام علیه مستبدان را برای عموم تبیین خواهند کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: امروز جهان نشأت گرفته از امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع)است که شاهد از خواب بیدارشدن کشورها و براندازی حکومت‌های جور و ستم است.

وی خطاب به مبلغان مذهبی تأکید کرد: در منبرها و مجلس باید بیش از پیش به ارکان عمیق و اهداف بنیادی قیام امام حسین(ع) پرداخت و از ظواهر و مکررات تا حد امکان پرهیز کرد.

حجت الاسلام علوانی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه عاشورا مهر ثبت را بر پیشانی اسلام زده گفت: امروز ما، مسلمانان ایران اسلامی و شیعیان باید دنباله‌رو حرکت سرنوشت‌ساز امام حسین(ع) و قیام او و یاران باوفایش باشیم./9458/پ202/ص
ارسال نظرات