۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۹۲۸
برای نخستین بار در مشهد؛

دوره های تکمیلی معارف مهدویت در دانشگاه ها برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی تکمیلی معارف مهدویت ، با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برای نخستین بار در دانشگاه های مشهد برگزار می شود.
مهدويت
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از واحد خبر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، شعبه خراسان رضوی، زهرا لسانی مسوول بسیج دانشجویی دانشکده ریاضی فردوسی با بیان اینکه دوره تکمیلی معارف مهدویت برای اولین بار است که در یکی از دانشگاه های مشهد برگزار شده است، گفت: دانش پژوهان این دوره کسانی هستند که در سال تحصیلی 89 – 90 دوره مقدماتی معارف مهدویت را با موفقیت گذرانده اند .

به گفته وی ، هدف اصلی برگزاری دوره های آموزش معارف مهدویت را در دو سطح مقدماتی و تکمیلی را در دانشگاه ، ایجاد رشته مهدویت به عنوان یک رشته اختصاصی برای همه رشته ها در دانشگاه فردوسی و سایر دانشگاه ها در مشهد عنوان کرد.

لسانی در ادامه به محورهای آموزشی دوره تکمیلی معارف مهدویت اشاره کرد و افزود: امام مهدی (عج)، منجی در ادیان، آسیب شناسی، ولایت فقیه، اخلاق مهدوی، تربیت نسل منتظر، رجعت، جهانی سازی، فرق انحرافی و شبهات از جمله موضوعات درسی این دوره آموزشی است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی، با بیان اینکه که از بهمن ماه سال جاری دوره مقدماتی برگزار می شود افزود: در این دوره مقدماتی که ثبت نام آن از پانزدهم آذرماه جاه جاری آغاز شده است و تا پانزدهم دی ماه ادامه دارد، هم اکنون بیش از 200 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه فردوسی برای شرکت در این دوره ثبت نام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: دوره های تکمیلی و مقدماتی معارف مهدویت دانشگاه فردوسی تا پایان اردبیشهت سال 91 ادامه دارد و در پایان هر دوره آزمون برگزارشده و گواهی نامه پایان دوره از بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی دریافت می کنند.

لسانی افزود: هم اکنون اولین دوره آموزش معارف مهدویت در سطح تکمیلی هر هفته چهارشنبه ها ساعت 9 در دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی با حضور 50 نفر از دانشجویان این دانشگاه برگزار شده است .
گفتنی است دوره های آموزشی معارف مهدویت در دو سطح مقدماتی و تکمیلی با همکاری بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی، کانون مهدویت و پایگاه بسیج دانشجویی دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی در حال برگزاری است ./930/د102/ص
ارسال نظرات