۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۱۹۴۵۳
با حضور سرلشکر فیروزآبادی؛

همایش نقش باورهای مهدوی در دفاع مقدس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش باورهای مهدوی در دفاع مقدس ، به همت مؤسسه روایت سیره شهدا و مرکز تخصصی مهدویت با حضور سرلشکر فیروزآبادی در قم برگزار شد.
همايش نقش باورهاي مهدوي در دفاع مقدس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش نقش باورهای مهدوی در دفاع مقدس به همت مؤسسه روایت سیره شهدا و مرکز تخصصی مهدویت با حضور علما، فضلا، مسؤولان فرهنگی، لشگری و کشوری، روز گذشته در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد.

براساس این گزارش، این همایش به طور مشترک و برای استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد که در این همایش حجت‌الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیادشهید وامورایثارگران و حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری رییس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهداو سرلشگر فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح سخنرانی کردند.

نوآوری در تولید دانش در زمینه مفاهیم مهدویت و ایثار و شهادت، افزایش پژوهش های میان رشته ای در موضوع جهاد و انتظار و ایجاد محتوا به منظور پشتوانه سازی فعالیت های عملی در این دو حوزه از جمله اهداف این همایش بود.

همچنین در این همایش از حجج‌الاسلام حسین جوشقانیان، محمد صادقی، جواد بلوچ قرائی، سیدمحسن قریشی و امیدالله روزبهی به عنوان فعالان فرهنگ مهدویت تجلیل شدند.

نماینده ولی فقیه در بنیاید شهید در این همایش تصریح کرد: در وصیت نامه های شهیدان بیشترین تاکید به صورت مستقیم مساله مهدویت مورد تاکید قرار گرفته است و هیچ امری به این اندازه در وصیت نامه ها شهدا وجود ندارد.

وی یادآور شد: طبق آماری که از شهدا داریم که این آمار اقشار، مذاهب و مناطق جغرافیایی را شامل می‌شود در میان اقشار، قشری بیشتر شهید داده و شده که انتصابش به حضرت صاحب الزمان علیه السلامقوی تر است که این قشر روحانیت است.

حجت‌الاسلام رحیمیان گفت: روحانیت به عنوان سرباز امام زمان علیه السلام بالاترین درصد شهدا را دارند، آنچه بنیاد شهید از آمار شهدا استخراج کرده است روحانیت دوازده برابر میانگین جامعه شهید شده است، میانگین جامعه از هر هزار نفر چهار نفر شهید شده اند، ولی روحانیت از هر هزار نفر 48 نفر شهید شده اند.

وی یادآور شد: آمار جدید انجام شده که بالای بیست برابر، طلبه ها شهید شده اند، زیرا برخی طلبه ها بدون عنوان رسمی حوزوی خود و ناشناس اعزام شده اند و اکنون براساس شناسی برخی ارگان ها، آمار نشان می دهد بالا بیست برابر جامعه، روحانیت شهید شده اند.

سرلشکر فیروز آبادی در این همایش اظهار داشت:  درخشش موعود باوری در مبارزات تاریخی علمای شیعه و انقلاب اسلامی به خوبی نمایان است.

وی با بیان این که دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مبارزات علما را نمی توان از هم جدا دانست، تصریح کرد: موعود باوری، بنیان و اساس امام و امت در تداوم تاریخ است و شگفت های اسلام ناب محمدی که یکی از آن ها دفاع مقدس است از این موضوع ریشه گرفته است.

فیروز آبادی تاکید کرد: این اقتدار موعود باوری است که اتحاد میان امام و امت را برقرار می کند دو ر همه مسائل سیاسی این پیوند را به خوبی مشاهد کنیم.

وی یادآور شد: رزمندگان ما به وجود حضرت ولیعصر علیه السلام اعتقاد راسخ داشتند و همیشه او را در میان خود به خوبی حس می کردند و رفتارشان به گونه ای بود که گویی امام زمان علیه السلام را می دیدند.

این مقام مسوول ادامه داد: امروز امام زمان علیه السلام نیز در میان وجود دارد؛ اما چشمان ما توانایی دیدن ایشان را ندارد، اگر این چشمان به گناه آلوده نمی شد به یقین امروز ما هم حضرت ولیعصر علیه السلام را می دیدم، این موضوع نشان می دهد که موعود باوری هدف اصلی رزمندگان برای حضور در جبهه ها بوده است.

همچنین حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، رییس هیات امنای موسسه سیره شهدا با بیان این که در دفاع مقدس عناصر مختلفی دخالت دارند به برخی از این عناصر اشاره و امید را نخستین عنصر مهم در این خصوص برشمرد.

وی اهمیت امید را در دفاع بیش از سایر مسائل دانست و تصریح کرد: عنصر امید سبب می شود که رزمنده با قدرت و قوت حضور یابد، اگر مجموعه ای ندانند که به پیروزی می رسد به صورت طبیعی امیدی برای کار نخواهند داشت و فرهنگ مهدویت اصلی ترین تامین کننده عنصر امید در میان رزمندگان دفاع مقدس بود و سبب شد آن ها شجاعانه حضور یابند و به پیروزی برسند.

وقتی فرهنگ مهدویت با دفاع مقدس پیوند می زنند و آرمان الهی پیوند می زنند، معلوم می شود بهترین تامین کننده عنصر امید، فرهنگ مهدویت است.

دومین فرهنگی که در یک دفاع و جنگ مبارزه به شدت لازم است، برنامه است. زیبا و جامع ترین برنامه را فرهنگ مهدویت فراروی دفاع مقدس ما قرار می دهد.
زیرا در دفاع مقدس نگاه و فکر رزمنده ما گسترده می‌شود و نگاه او منحصر به منطقه‌ای و محدوده خاصی نیست.

رزمند ما بنا دارد عدل را در تمام عالم بستر سازی و ظلم را در تمام عالم ریشه کن کند، همان وعده ای که امام برای صدور انقلاب داده بود امروز شاهد این وعده و نهضت بیداری اسلامی در جهان هستیم. به یقین این انقلاب به همه عالم صادر خواهد شد./917/پ202/ص

ارسال نظرات