۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۳۷۱۲
مدیر کل ارشاد خوزستان:

مسؤولان توجه خود را به مناطق محروم افزایش دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان، خواستار توجه جدی مسؤولان فرهنگی استان به مناطق محروم این شهرستان شد و اظهار داشت: مسؤولان استان نیز همواره در اولویت‎های کاری خود به مناطق محروم توجه ویژه داشته و از آنها غافل نخواهد شد؛ اما باید بیش از پیش به این مسایل اهتمام ورزند.
حجت الاسلام سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، روز گذشته در مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی روستای قلعه کعبی بخش زیدون بهبهان، با بیان این که مردم غیور خوزستان، مردمی ولایی و با بصیرت هستند، اظهار داشت: مردم ما همواره دارای بصیرت بالایی بوده و برای دیگر مردم جهان نیز الگویی خاص بوده‎اند که این مسأله به برکت حمایت های همه جانبه مردم ایران از ولایت فقیه است.

وی تصریح کرد: این موضوع را می‎توان در انقلاب‎های رخ داده در منطقه نیز مشاهده کرد و بصیرت انقلابی ملت ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی، الگوی انقلاب‎های منطقه و مردم انقلابی آنها است.

حجت الاسلام سپهر به لزوم توجه به مشکلات و نیازهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: برای ارتقای شاخص‎های فرهنگی در دولت‎های نهم و دهم پیگیری‎های گسترده‎ای صورت گرفته و مجموعه فرهنگی استان خوزستان نیز در همین راستا در بخش‎های فرهنگ و هنر در زمینه‎های سخت‎افزاری و نرم‎افزاری در مناطق محروم اهتمام ویژه‎ای دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: پروژه‎های افتتاح شده و در دست احداث در مناطق محروم خوزستان نیز خود گواه این مسئله است که افتتاح این کتابخانه عمومی در روستای قلعه‎کعبی بخش زیدون بهبهان، گامی مثبت در راستای محرومیت‎زدایی و ایجاد زمینه مناسب جهت فعالیت فرهنگی در این مناطق محروم است.

وی در ادامه افزود: این کتابخانه در زمینی به مساحت 170 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 130 میلیون تومان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان احداث شده و مورد بهره‎برداری قرار گرفته‎است.

 حجت الاسلام سپهر با اشاره به رویکرد فرهنگی دور سوم سفرهای ریاست جمهوری اذعان داشت: بدون شک وجود کتابخانه‎های عمومی در یک منطقه موجب بالندگی فرهنگی آن خطه خواهد شد.

وی با بیان این که مسؤولان فرهنگی استان باید توجه مضاعفی به مناطق محروم استان داشته باشند، اظهار داشت: مسئولان استان نیز همواره در اولویت‎های کاری خود به مناطق محروم توجه ویژه داشته و از آنها غافل نخواهند شد اما باید اهتمام بیشتری به این گونه مسایل بخشند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات