۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۴۱۹
معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیة مشهد:

حضور پر شور مردم در انتخابات پشتوانه معنوی نهضت بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیة مشهد با تأکید براینکه مسأله حفظ نظام به ارزش ها و اعتقادات دینی مردم گره خورده است، گفت: چشم امید امت های اسلامی به حضور ما در این انتخابات حساس است چرا که این حضور، پشتوانه معنوی برای حرکت های دموکراسی دینی و بیداری اسلامی در کشورهاست.
بيداري اسلامي/1


حجت الاسلام حسن اخلاقی، معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیة واحد مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص صبر و بصیرت ملت در برابر توطئه ها و تحریم های استکبار جهانی اظهار کرد: از ارکان مهم در تشکیل و حفظ نظام اسلامی، حضور مردم و استقامت بر مبانی دینی و ارزشی است که از همان آغاز، مردم آن را پذیرفته و همواره بدان ملتزم بوده اند.

وی افزود: این حضور همراه با استقامت و صبوری در برابر مشکلات، نشانه بلوغ اجتماعی ملت، عامل رشد و کمال انسان در زندگی و سربلند خارج شدن از آزمایشات الهی بوده و در راه فتح قله تعالی و کمال، ملت را برای آزمایشات بزرگ تر آماده می کند.

حجت الاسلام اخلاقی انتخابات مجلس را محک مردم بعد از فتنه 88 خواند و افزود: چشم امید امت های اسلامی به حضور ما در این عرصه حساس است چرا که این حضور، پشتوانه معنوی برای حرکت های دموکراسی دینی و بیداری اسلامی در کشورهاست.

وی، انتخابات نهم مجلس را از چالشی ترین انتخابات ها دانست و در پاسخ این سوال که برای جلوگیری از تکرار حوادث انتخابات 88 چه باید کرد، ابراز داشت: هوشیاری مردم و حضور حداکثری پای صندوق های رأی خود یک حالت بازدارندگی نسبت به دشمن دارد و هم درون جامعه زمینه سوء استفاده برخی عناصر فرصت طلب را از بین می برد.

این استاد حوزه علمیه مشهد تأکید کرد: قانون اساسی کشور، بر مبنای فکر و اندیشه، تمام راه ها را در نظر گرفته و نباید هزینه ای بر اساس خودخواهی های عده ای افراد شکست خورده در انتخابات بر نظام تحمیل شود .

حجت الاسلام اخلاقی در خصوص جایگاه کنونی ملت ایران و وجه تشابه آن با مسلمانان بدر و خیبر، تصریح کرد: ایران امروز نه تنها منزوی نیست و شرایط شعب ابی طالب را تجربه نمی کند بلکه سرافرازانه همچون مسلمانان بدر وخیبر در عرصه های سیاسی، نظامی، اقتصادی به پیش می رود.

وی گفت: تاکنون استکبار علیه ما توطئه های مختلفی را با هدف سرنگونی نظام اسلامی و با رویکردهای متفاوت اجرا کرده است؛ از جمله اسلام هراسی، اهانت به قران کریم و پیامبر(ص) که وقتی عموم مسلمین در کشورهای مختلف به پا خواستند ایران هراسی را نیز دامن زد تا ایران را منزوی کند ولی با تدابیر روشن گرانه امام خامنه ای و حضور گسترده مردم در صحنه این توطئه نیز خنثی شد.

وی با بیان اینکه جایگاه امروز ایران اسلامی در منطقه وبین الملل، جایگاهی همراه با تفکر وعقلانیت و مبتنی بر حکومت 33 ساله است.یاداور شد: برای نخستین بار در تاریخ تحریم ها، استکبار با اینکه تحریم نفتی برای خودش هم هزینه داشت آن را انجام داد تا ما را به زانو بنشاند غافل از اینکه ملت ایران به رهبری امام خامنه ای این تحریم را نیز به عنوان ابزاری علیه آنان مورد استفاده قرار داد.

معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیة مشهد با اشاره به این سخن رهبری که حضور مردم را دشمن شکن پیش بینی کردند، افزود: این سخن رهبری برگرفته از سی سال تجربه پشتیبانی مردم از نظام در سخت ترین شرایط است؛ با وجود مشکلات مختلف و عدم کارامدی برخی مدیران، حوزه نظام، حوزه گره خورده به ارزش ها و اعتقادات دینی مردم است، مردمی مومن، باهوش و زیرک که با دوراندیشی جریانات را تحلیل می کنند و می دانند دشمن اصل دین را هدف قرار داده است، مردم می دانند هدف قرار دادن فلان مسوول و.... از سوی دشمن بهانه است تا نظام اسلامی برگرفته از دینشان را براندازی کند لذا همچنان به بیعت خود با ولایت فقیه و ارزش های انقلاب پایدارند.

حضور پررنگ مردم در انتخابات و رأی به افراد صالح را پشتوانه نظام دانست و گفت: بلوغ سیاسی مردم و کاندیداها در این انتخابات بالاتر رفته و کاندیداها با سلایق مختلف حضور چشمگیر و تبلیغات سالم تری داشته اند، امید است مردم بار دیگر با حضور حماسی خود مجلسی ولایت مدار و پاسخگوی مطالبات نظام اسلامی را رقم زنند. /930/ت302/ع

ارسال نظرات