۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۲۵۱۸۱
نایب رییس مرکز مدیریت آذربایجان غربی:

عصر مبارزه با آموزه های دینی سپری شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی اظهار داشت: دین مقدس اسلام، مارکسیسم را به زباله دان تاریخ سپرده، اردوگاه شرق با حاکمیت کمونیسم را به نابودی کشانده و در آینده قطعا حاکمان لائیک غرب را از اریکه قدرت به زیر می کشد.
سيد رضي موسوي شکوري


جمهوری آذربایجان به همراه ایران، عراق و بحرین چهار کشوری هستند که در آن شیعیان اکثریت جمعیت را تشکیل می‌دهند. اکثریت مردم این کشور را قوم آذربایجانی تشکیل می‌دهند که عمدتاً مردمی شیعه‌مذهب، ترک‌زبان و با فرهنگ ایرانی هستند و می توان گفت حدود ‌70‌ درصد مردم‌ این کشور شیعه‌ و بیش از 93درصد مردم‌ آن مسلمان‌ هستند.

این درحالیست که دولت باکو در ماه های اخیر با نزدیکی بیشتر به سردمداران آمریکا و صهیونیست‌، اسلام ستیزی و اقدامات خصمانه با مسلمانان را در این کشور در پیش گرفته و تلاش دارد با از بین بردن مساجد و هتک حرمت به مقدسات مسلمانان، به مقابله با اسلام برخیزد.

سیاستهای دولت آذربایجان، ما را برآن داشت تا در گفت و گو با حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی و نایب رییس مرکز مدیریت آذربایجان غربی به واکاوی ریشه ها و علل اقدامات اخیر حاکمان کشور آذربایجان بپردازیم.

رسا- اخیراً حاکمان جمهوری آذربایجان اقداماتی علیه مسلمانان آن کشور انجام داده و برخی از مراکز مربوط به جمهوری اسلامی ایران را تعطیل کرده اند، نظر حضرتعالی در این زمینه چیست؟

متأسفانه در عین حال که اکثر مردم جمهوری آذربایجان مسلمان و شیعه اهل بیت(ع) هستند، بسی جای تأثر و تأسف است که حاکمان آن کشور سیاست های اصولی در برخورد با مسلمانان ندارند.

البته در سال های گذشته نیز این قبیل اقدامات را شاهد بودیم که امیدواریم حاکمان غفلت زده باکو دست از این قبیل سیاست ها و برخوردها برداشته و بر خلاف سیل خروشان حرکت های اسلامی قدم برندارند و بدین طریق آب به آسیاب دشمن نریزند. 

البته ضرر این قبیل اقدامات و مواضع در درجه اول بر علیه حاکمان آن کشور است تا مردم مسلمان آذربایجان و یا نظام جمهوری اسلامی ایران، چراکه این وعده الهی است که می فرماید: « یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» آنان مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولى خدا نور خود را کامل مى‏کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!»

رسا- به نظر شما این قبیل اقدامات خصمانه حاکمان جمهوری آذربایجان از کجا نشأت می گیرد؟

حاکمان این کشور معمولاً کسانی هستند که قبلاً در حکومت لائیک و ضد آموزه های دینی شوروی مسئولیت داشتند و بعد از استقلال جمهوری آذربایجان، سردمداران این کشور به جای برگشتن به هویت انسانی و اسلامی، خود را در دام صهیونیست ها گرفتار کرده و اکنون متأسفانه شاهد هستیم جمهوری آذربایجان جولانگاه جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی شده است و سران استکبار در تنظیم و دیکته سیاست های منطقه ای و بین المللی حاکمان آذربایجان نقش ایفا می کنند.

رسا- اینکه اشاره کردید «جمهوری آذربایجان به جولانگاه جاسوسان آمریکایی تبدیل شده» در صورت امکان به برخی از اقدامات خصمانه حاکمان آذربایجان علیه مسلمان آن کشور اشاره فرمایید؟

اطلاع پیدا کردیم که حاکمان باکو جمعی از مسلمانان مظلوم آن کشور را صرفاً بدلیل نماز خواندن و اقامه مراسم مذهبی مورد تهدید و حتی تعقیب قرار داده و زندانی می کنند و مساجد و سایر مراکز مذهبی آن کشور را به تعطیلی کشانده اند و عملاً وارد مبارزه با دین شده اند.

از سویی دیگر تعطیلی برخی مراکز مربوط به نظام جمهوری اسلامی، دعوت از رئیس جمهور رژیم صهیونیستی، بستن مساجد با بهانه ریشه کن کردن تروریسم، عدم محاکمه توهین کنندگان به اسلام، تبدیل شدن باکو به ترمینال تروریستها که دستشان به خون دانشمندان و مردم ایران اسلامی آلوده است، انجام تبلیغات قوم گرایانه، همکاری با سرویس های جاسوسی موساد در جمع آوری اطلاعات علیه ایران اسلامی، جلوگیری از ورود کامیون های تجّار ایرانی که نوعا در جهت خدمت رسانی به مردم آذربایجان می باشد، و... از جمله اقدامات شرارت طلبانه دولت لائیک آذربایجان در طول یکسال گذشته بوده است که موجب شده جمهوری آذربایجان به نوعی کانون توطئه علیه ایران اسلامی در منطقه قفقاز تبدیل شود که طبیعتا سرانجام نیکی برای حاکمان این کشور به همراه نخواهد داشت.

رسا- لطفا دیدگاه خود را در ارتباط با نتایج اسلام هراسی و اسلام ستیزی حاکمان جمهوری آذربایجان بیان فرمایید؟

تاریخ معلم انسان‌هاست و آن کس که نخواهد از تجارب تلخ حکمرانان گذشته عبرت بگیرد، به سرنوشتی دچار خواهد شد که سرانجام آن زوال و فناست. دنباله روی از حکومت‌های غربی که هم اکنون در مشکلات اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی دست و پا می‌زنند از سوی حاکمان جمهوری آذربایجان عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با وحشت از حکومت‌های مسلمان و در راستای نقشه اسلام هراسی، به دنبال آن است که باورهای عاشورایی و مهدوی مردم را با فرهنگ اغواگر و هوس‏آمیز غربی تغییر دهد، اما گویا تجربه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برایشان عبرت‌آمیز نبوده است؛ لذا به نظر می رسد ابتدا باید به حاکمان جمهوری آذربایجان توصیه کنیم که برخلاف مسیر سیل خروشان حرکت اسلامی و بیداری که در منطقه صورت گرفته شنا نکنند؛ چون آنان باید بفهمند که عصر مبارزه با آموزه های دینی سپری شده است، دین مقدس اسلام مارکسیسم را به زباله دان تاریخ سپرده و اردوگاه شرق با حاکمیت کمونیسم را به نابودی کشانده است و خود آنان شاهد بودند که پس از فروپاشی شوروی همه مسلمانان، مسیحیان و پیروان سایر ادیان آسمانی به مراکز دینی خود بازگشته، مجددا مساجد و کلیساها را راه اندازی کردند.
 
در حال حاضر نیز در نوع کشورهای اسلامی مسلمانان با فریاد اسلام خواهی و مبارزه با سیاست های استعماری استکبار، اردوگاه حاکمان غرب خود را به زیر می کشند و حکومت های مردمی با گرایشات دینی مستقر می سازند، به طوریکه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به هراس افتاده اند و برای موجودیت خود احساس خطر می کنند، در یک چنین شرایطی، حاکمان جمهوری آذربایجان می خواهند با دین و آموزه های دینی مبارزه کنند، به نظر می رسد این حرکت خیلی ناشیانه است، توصیه می کنیم دست از این شرارت ها بردارند ، اگر به آموزه های دینی اعتقاد هم نداشته باشند به عقاید مردم کشور خود احترام قائل شوند و با طناب پوسیده آمریکا و اسرائیل وارد چاه نشوند.

رسا ـ با تشکر از این‌که وقت ارزشمند خود را در اختیار خبرگزاری رسا گذاشتید./938/گ403/ر

ارسال نظرات