۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۶۰۶
استاد حوزه علمیه:

طلاب از تعطیلات برای تبلیغ و مطالعه استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه فیضیه بابل گفت: تعطیلات بیش از حد معمول حوزه های علمیه به وضعیت تحصیلی طلاب لطمه می زند، از این رو لازم است طلاب از این تعطیلات برای تبلیغ و مطالعه استفاده کنند.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه در تابستان


حجت الاسلام هادی قنبری، مدیر مدرسه فیضیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: در حوزه‌های علمیه تعطیلات بیش از حد معمول است و این میزان تعطیلات به وضعیت تحصیلی طلاب لطمه می زند.

وی بیان داشت: با وجود تعطیلاتی همچون عید نوروز، تابستان، محرم و ماه رمضان وقت مفیدی برای تحصیل و تدریس باقی نمی‌ماند، از این رو به نظر می‌رسد در این مورد باید کار کارشناسی و برنامه ریزی مناسب شود.

حجت الاسلام قنبری اظهار داشت: درست است که حوزه‌های علمیه برای انجام وظیفه تبلیغی باید برنامه‌‌ریزی داشته باشند و در ایام تبلیغی به این امر خطیر بپردازند اما امروز در حوزه با تعطیلاتی مواجه هستیم که در طول تاریخ حوزه‌های علمیه شیعه سابقه نداشته است.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به فواید فراوان تبلیغ برای مبلغان و جامعه، بیان داشت: پرداختن به تبلیغ و مطالعه در ایام تعطیلات فواید فراوانی دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز بستر‌‌های مناسب فرهنگی در جای جای کشور ایجاد شده است که اگر حوزه علمیه و افراد مسؤول حوزه فرهنگی برنامه ریزی کنند می‌توانند از این بستر‌ها به نحو شایسته استفاده کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضور طلاب در صحنه های اجتماعی کمرنگ است و آنگونه که شایسته است طلاب در عرصه ارشاد عمومی حضور ندارند، گفت: نصیحت با زبان نرم و تذکر لسانی باید در جامعه تقویت شود تا نمای جامعه بیش از این وزین و اسلامی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پرداختن به قرآن و حدیث برای طلاب یک نیاز اساسی است و لازم است طلاب با برنامه ریزی و مطالعه مناسب به این دروس بپردازند و شایسته نیست با این دروس به عنوان دروس جنبی پرداخته شود./909/ت302/ن 

ارسال نظرات