۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۹۲۷
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

تولید ملی ادامه نهضت بزرگ جهاد اقتصادی است

خبرگزاری رسا - رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور،‌ با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایران،‌ گفت: تولید ملی ادامه نهضت بزرگ جهاد اقتصادی است، از این رو باید مسؤولان موانع فراروی تولید و تولیدکنندگان را حل کنند.
حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه 19 استان کشور با تشریح خصوصیت حاکمیتی نماز جمعه، اظهار داشت: نماز جمعه یکی از جریان‌های سازنده و نقش آفرین است،نماز جمعه باید به مفهوم واقعی کلمه آگاهی بخشی کند و سطح دانش مردم را افزایش دهد.نهاد نماز جمعه در حوزه فرهنگ سازی، پیام رسانی، تبیین، تفسیر و تحلیل باید نقش آفرین باشد.

وی با سنگین خواندن رسالت نماز جمعه در برهه کنونی، گفت: تلاش برای گسترش پایگاه ولایت، تعمیق باورهای دینی نسل جوان و فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای حضور حداکثری مردم در نماز جمعه از برنامه‌های مهم و کاربردی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور است.

این مقام مسؤول بیان داشت: نماز جمعه رسانه ای دینی برای انتقال پیام‌های الهی به مردم است که از طریق آن ، سیاست‌های نظام نیز ترویج و تبیین می‌شود. نماز جمعه به عنوان یک رسانه مجرای انتقال پیام به مخاطب است و در ابلاغ و انتقال پیام و فرهنگ سازی و شکل‌دهی افکار عمومی نقش بسیار مهمی برعهده دارد.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: رسالت نماز جمعه در برهه کنونی بسیار دشوار است و این پایگاه دینی و اجتماعی باید به مفهوم واقعی کلمه آگاهی بخشی کند و دانش مردم را افزایش دهد و بطور مستمر مبلغ تقوا باشد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه رسانه‌ها در امیدبخشی به جامعه و توسعه فرهنگی اجتماعی نقش آفرین هستند، یادآور شد: رسانه‌های بیگانه امیدها را نشانه گرفته و تلاش می‌کنند ملت از نظام، آرمان ها و اندیشه های امام و رهبری قطع امید کنند.

حجت‌الاسلام تقوی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بر ضرورت توجه لازم به این فرمان و شعار کلیدی تاکید کرد.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه امنیت ملی در سایه اقتدار ملی ایجاد می شود و منافع ملی در پرتو امنیت محقق خواهد شد، افزود: با تولید، نیازهای جامعه تامین و ارزش ها حفظ می شود. تولید تداوم وجود حیات انسان است و در جهت رفاه و نیازهای انسان امری پسندیده و نیکو است.

وی یادآور شد: کشورهای جهان با قدرت تولید خود با دنیا صحبت می کنند، چراکه تولید موجب افزایش قدرت و افزایش اعتماد به نفس می شود، البته تولیدی قابل قبول است که نیازهای منطقی جامعه را تامین کند، تولید باید در چارچوب معیارهای شرعی و متناسب سیاست ها و مصالح نظام اسلامی باشد و البته برای تحقق تولید ملی باید بینش ها اصلاح و سرمایه گذاران تجلیل و تشویق شوند.

حجت‌الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه پیچ و خم های قانونی فرا روی تولید و تولیدگران باید رفع شود، گفت: تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ادامه نهضت بزرگ جهاد اقتصادی در کشور است و همگان باید در عرصه حمایت از تولیدکنندگان داخلی همت کنند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان داشت: مسؤولان و کارشناسان باید راه‌های استفاده از ظرفیت‌ها را بررسی کرده و دغدغه تولید ملی را ایجاد کنند،یکی از این ظرفیت‌ها، فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالای ایرانی در جامعه و تولید کالای داخلی با کیفیت و مطلوب است. /9465/پ202/ج

ارسال نظرات