۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۲۸۵۹۳
به بهانه سالروز آزادسازی خرمشهر؛

خرمشهر در دوران اشغال و پس از اسارت به تصویر کشیده می‎شود

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: خرمشهر در دوران اشغال و پس از اسارت برای مخاطبان در این شهر به تصویر کشیده می‌شود.
فتح خرمشهر


عبدالمجید عقیلی، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به توسعه شهر خرمشهر تصریح کرد: بحث توسعه محیطی شهر خرمشهر یکی از مسائلی است که امسال در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این‎که در سالروز آزادسازی خرمشهر، فضایی مصنوعی از این شهر به نمایش گذاشته می‌شود اظهار داشت: در این فضا خرمشهر در دوران اشغال و پس از اسارت برای مخاطبان به تصویر کشیده می‌شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خاطرنشان کرد: خرمشهر در هشت سال دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی سختی‌ها و مشقت‌های زیادی را متحمل شده است و مردم آن بسیار خوش درخشیدند.

عقیلی احداث باغ موزه آبادان از دیگر برنامه‌های در دستور کار این اداره کل عنوان کرد و ابراز داشت: این باغ موزه که در محدوده منطقه «بریم» شهر آبادان واقع است 30 هکتار مساحت دارد و هم‌اکنون در فاز مطالعات و طراحی‌های اولیه است.

وی بیان داشت: برآورد هزینه‌ برای تکمیل این پروژه حداقل بیش از پنجاه میلیارد تومان است و از سال جاری نیز این پروژه وارد مرحله اجرا خواهد رسید.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در پایان گفت: آبادان و خرمشهر دو شهر جنگ‌زده هستند که باید بیش از پیش به آنها ارج نهاده شود./9458/ت303/ب

ارسال نظرات