۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۲۸۸۴۲
آیت‌الله علوی گرگانی:

اختلاف بین شیعه و سنی ترفند دشمن برای انحراف بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه، نقش جمهوری اسلامی را در این بیداری مؤثر خواند و گفت: دشمنان با ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی بین اهل سنت و شیعه در صدد کم رنگ کردن همبستگی مردم منطقه با انقلاب اسلامی ایران هستند.
آيت الله علوي گرگاني 1/ آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علیمه قم، ظهر امروز در دیدار هیأت امنای گروه جهاد تبلیغی منتظران مصلح استان آذربایجان غربی، با اشاره به گستردگی فضاهای تبلیغی در کشور گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید نیازهای جامعه را در نظر بگیرند و مطابق آن به تبلیغ دین بپردازند.

این استاد درس خارج فقه حوزه با بیان اینکه امروز شیعیان در حال گسترش هستند، به تلاش دشمنان برای توطئه علیه مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و ابرازداشت: امروز یک روحانی شیعه نمی‌تواند به راحتی در کشورهای سنی نشین با لباس روحانی زندگی کند.

آیت‌الله علوی گرگانی به بیداری اسلامی در منطقه و نشأت گرفتن از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان اتحاد و همبستگی بین ایران و کشورهای مسلمان منطقه را نمی‌توانند تحمل کنند و با سرمایه‌گذاری در صدد اختلاف‌افکنی در بین شیعیان و اهل سنت هستند.

گروه‌های جهادی تبلیغی نیازمند توجه مسؤولان هستند

وی بر ضرورت تجهیز علمی طلاب برای پاسخگویی به شبهات مطرح شده و خنثی کردن توطئه دشمنان مکتب اسلام و اهل بیت(ع) تأکید کرد و ابراز داشت: امروز بر همه واجب است که در راه پیشبرد اهداف عالی اسلام گام بردارند.

وی در ادامه حمایت مسؤولان از گروه‌های جهادی را خواستار شد و اظهار داشت: گروه‌های جهادی با ارائه گزارش به مسؤولان می‌توانند حمایت‌های مادی و معنوی آنها را برای پیشبرد امر مقدس تبلیغ به دست آورند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه عنوان کرد: وهابیت برای پیشبرد اهداف شوم خود هزینه‌های فراوانی را صورت می‌دهند و ما هم باید برای ترویج فرهنگ اصیل اسلام از سوی مسؤولان پشتیبانی شویم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن مردم را از خطرات موجود در جامعه آگاه کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به تلاش گسترده وهابیت در استان‌های جنوبی برای تفرقه و خالی کردن شیعیان در آن منطقه، خاطرنشان کرد: امروز باید همه با تأسی از امام حسین(ع) کاری جهادی انجام دهیم و مردم را از جهالت و گمراهی نجات دهیم./927/پ202/ج

ارسال نظرات