۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۲۸۸۷۵
آیت الله نورمفیدی:

تندروی با تفکر تقریب فاصله دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، مهم ترین حربه دشمنان برای ضربه زدن به امت اسلامی را تفرقه و اختلاف دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان و در رأس آنها انگلیس عامل اصلی اختلاف و تفرقه میان مسلمانان است که امت های اسلامی باید در این خصوص هوشیار باشند.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، روز گذشته در نخستین جلسه شورای استهلال مناطق قومی استان که در اردوگاه فرهنگی تفریحی شصت‌کلا برگزار شد، تقویت وحدت اسلامی را مهم ترین وظیفه علما دانست و گفت: متأسفانه دشمنان در تاریخ اسلام همواره در پی ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی بوده و هستند.

وی با اشاره به این‌که دشمنان اسلام همواره از نقش علمای اسلام در وحدت آفرینی میان امت اسلامی هراس داشته اند، افزود: در شرایط خاص امروز جهان اسلام رسالت علما بسیار سنگین‌تر از گذشته است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر این‌که دشمنان اسلام در پی ایجاد اختلاف میان علما و بزرگان دینی هستند، ادامه داد: این توطئه در تاریخ اسلام همواره وجود داشته و علما باید با هوشیاری و بصیرت مانع تحقق اهداف شوم دشمنان اسلام در این خصوص شوند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از تندروی‌ عده‌ای در برخی مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: متأسفانه این تندروی‌ها که با تفکر تقریبی نیز فاصله دارند، وحدت امت اسلامی را هدف قرار داده‌اند.

امام جمعه گرگان با بیان این که وحدت امت اسلامی یکی از مسائل مهمی است که همه علمای اسلامی اعم از شیعه و سنی آن را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: امروز این دل مشغولی به هدفی مشترک در میان همه مسلمانان تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان، مهم‌ترین حربه دشمنان برای ضربه زدن به امت اسلامی را تفرقه و اختلاف دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان و در رأس همه آنها انگلیس عامل اصلی اختلاف و تفرقه بین مسلمانان است، از این رو امت‌های اسلامی باید در این خصوص هوشیار باشند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان این‌که امروز همه علمای اسلام باید مراقب تفرقه‌افکنی دشمنان اسلام باشند، بیان داشت: بزرگان و علمای دینی اسلام باید با شناخت صحیح توطئه های دشمنان، مسلمانان را به هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان دعوت کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، روحانیان را وارثان انبیا الهی دانست و ادامه داد: امروز حضور به موقع و همیشه در صحنه روحانیت از ایجاد تفرقه و دو دستگی جلوگیری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اتحاد امت اسلامی همواره مورد تأکید خداوند متعال و پیامبراکرم (ص) بوده و همه دل‌سوختگان و علاقه‌مندان به اسلام و بشریت به دنبال آن هستند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دشمن شیعه و سنی را بر نمی‌تابد و با هر دوی آنان مخالف است، گفت: دشمن با همه کسانی که بخواهند روی خط اسلام و قرآن حرکت کنند رابطه خوبی ندارد./950/پ202/ج
ارسال نظرات