۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۲۹۲۲۷
رییس مؤسسه آْموزش عالی علوم انسانی:

برخی فکر می‌کنند اگر نامی از شهدا و دفاع مقدس نیاورند عزیز می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی با بیان این‌که برخی فکر می‌کنند اگر نامی از شهدا و دفاع مقدس نیاورند عزیز می‌شوند، فراموش کردن یاد و نام شهدا را ننگ دانست.
طلاب و روحانيون رزمنده و شهيد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام معصومی رییس مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در حسینیه قدس مجتمع امین و در جمع طلاب غیر ایرانی با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تأکید کرد.
 
وی از دفاع مقدس به عنوان پدیده کم‌نظیر در جهان نام برد و با بیان این‌که جنگ تحمیلی تنها جنگ دو کشور نبود، بلکه تهاجم شرق، غرب و اسلام آمریکایی به ایران بود، غفلت در این زمینه را صحیح ندانست و گفت: دشمنان جنگ هشت ساله را برای از بین بردن انقلاب اسلامی که شاخصه اصلی آن اسلام است، به راه انداختند.

رییس مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی با بیان این‌که رزمندگان اسلام با همه توان در برابر دشمنان انقلاب ایستادند تا به پیروزی رسیدند، گفت: انقلاب اسلامی ایران به واسطه اسلامی بودن و نه ایرانی بود، یک انقلاب جهانی است، گرچه در محدوده جغرافیایی ایران انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رخداد بیداری اسلامی در منطقه، آن را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: انقلاب ملت ایران، اسلامی است به این سبب که اگر اسلامی نبود و تنها ویژه ایران بود، دشمنان حاضر نبودند این طور برای از بین بردن آن سرمایه گذاری کنند.

حجت‌الاسلام معصومی با بیان این‌که جنگ غرب و شرق علیه ایران واقعیتی کتمان ناشدنی است، تصریح کرد: در این جنگ هشت ساله پیشرفته ترین اسلحه های کشورهای اروپایی، تانک‌های روسی و هواپیماهای فرانسوی، صدام را تجهیز می‌کردند و همان سلاح هایی که اسرائیل را تقویت می‌کرد علیه ایران استفاده می‌شد.

وی در پایان بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: برخی فکر می‌کنند که اگر نامی از شهدا و دفاع مقدس نیاورند، سبب بزرگی و عزت آنها است، غافل از اینکه ننگ واقعی برای همین افراد است که بر سر سفره شهدا نشسته اند و صاحب سفره را فراموش کرده اند./9191/پ202/ی

ارسال نظرات