۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۲۷۹
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد کرمانشاه خبر داد؛

حضور 50 هزار نفری جوانان در برنامه‌های اوقات فراغت کرمانشاه

خبرگزاری رسا ـ افتتاحیه طرح اوقات فراغت آسمانی های 5، امروز با حضور ائمه جماعات، مدیران مسؤول و رابطان فرهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه در تالار غدیر این شهر برگزار شد.
اوقات فراغت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، طیب صفری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه، در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت آسمانی های5، با اشاره به آغاز برنامه های اوقات فراغت تابستان 91 اظهار داشت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و همچنین جلوگیری از بطالت گذراندن این ایام و ارائه برنامه های مفید و شاخص مهم ترین هدف در اجرای برنامه های فصل تابستان است.

وی به تشکیل و فعالیت 320 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان اشاره کرد و گفت: کانون ها به واسطه پراکندگی خاصی که در مرکز استان، شهرها و روستاها و همچنین مناطق دور افتاده دارند، از گسترده ترین و بهترین پایگاه های اوقات فراغت به شمار می آیند.

صفری خاطر نشان کرد: طبق آمار و اطلاعات جمع آوری شده از کانون های مساجد سال گذشته بیش از 40 هزار نفر در برنامه های اوقات فراغت شرکت کرده اند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه، افزود: با توجه به افزایش تعداد کانون ها از 266 کانون در سال گذشته به 320 کانون در سال 91، پیش بینی می کنیم قریب به 50 هزار نفر از برنامه های طرح اوقات فراغت آسمانی ها ی 5 استفاده کنند.

وی ابراز داشت: اولویت نخست در برنامه های کانون های فرهنگی مساجد استان آموزش قرآن کریم در سطوح مختلف روخوانی، روان خوانی، تحوید، تفسیر و حفظ قرآن کریم است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی برتربیت حافظان قرآن کریم در کشور، اذعان داشت: کانون های فعال در بحث آموزش حفظ قرآن کریم مورد حمایت دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان قرار خواهند گرفت.

وی آموزش احکام، اعتقادات و تفسیر قرآن کریم را از دیگر محورهای فعالیت کانون ها در فصل تابستان برشمرد و خطاب به مدیران کانون ها گفت: آموزش نماز به صورت تئوری و عملی برای جذب جوانان و نونهالان را نیز در دستور برنامه های خود قرار دهید.

وی افزود: برنامه های اوقات فراغت باید دارای جذابیت و نوآوری باشد تا از این طریق زمینه جذب جوانان به مسجد و شرکت فعال آنان در صفوف نمازهای جماعت را فراهم شود.

صفری از ارسال کتب کمک آموزشی به کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و افزود: برنامه های جنبی همچون فعالیت های ورزشی و تفریحی در جوانان و ایجاد انگیزه کرده و زمینه را برای جذب آنان به مساجد فراهم می سازد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه تقویت برنامه های هنری و فرهنگی و همچنین بهره گیری از مربیان توانمند در برنامه های اوقات فراغت، ارائه آموزش های صنایع دستی و فوق برنامه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: از برگزاری کلاس های درسی و فوق برنامه در مناطق روستایی و محروم غافل نیستیم .

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون های مساجد در سطح ملی و استانی خبر داد و گفت: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از آثار و تولیدات برتر کانون ها حمایت کرده و با تجلیل از صاحبان آثار برگزیده دستاوردهای برتر در قالب نمایشگاه استانی در معرض دید عموم قرار می دهد./9458/پ202/س
ارسال نظرات