۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۳۱۴۵۴
علمای شیعه بحرین:

اخلاق نظام آل خلیفه در حال سقوط آزاد است

خبرگزاری رسا ـ شورای اسلامی علمای بحرین با اشاره به شکنجه های روحی و معنوی و غیراخلاقی زندانیان خصوصا علمای شیعه این کشور تاکید کرد که اخلاق نظام آل خلیفه در حال سقوط آزاد است.
شوراي اسلامي علماي بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت شورای علما، شورای اسلامی علمای بحرین با صدور پیامی با اشاره به انتشار خبر شکنجه های روحی و جسمانی علمای شیعه در زندان های آل خلیف، تاکید کرد که نظام حاکم در بحرین در حال سقوط اخلاقی سریعی است.

در این پیام آمده است: انقلاب ملت قهرمان بحرین نمونه ای بی نظیر از جنبش ملی متمدنانه و مسالمت آمیز را به نمایش گذاشت و عالی ترین معانی پافشاری ملی برای رسیدن به حقوق عادلانه، حضور مستمر در صحنه و پایداری بزرگ در مواجهه با سرکوب و خشونت نظام را به جهانیان نشان داد. ملت بحرین دردها فراوانی را در این راه متحمل شد، ده ها شهید تقدیم کرد، صدها تن زخمی شدند و هزاران تن معلول و آواره و از کار بیکار شدند.

شورای اسلامی علمای بحرین افزود: میزان قلع و قمع و جنایت نظام در برابر این جنبش ملی نیز به گوش همگان رسیده است، نظام با سازمان های رسمی خصوصا سازمان های اطلاع رسانی و امنیتی که دارد شدیدترین حملات سرکوب گرایانه برنامه ریزی شده و شنیع ترین جنایت و تجازها را علیه بحرینی ها مرتکب شد.

علمای شیعه بحرین با اشاره به هتک حرمت مقدسات و نوامیس مردم از سوی آل خلیفه تصریح کرد: هتک حرمت مقدسات، تجاوز به نوامیس مردم، هدف قرار دادن کودکان و اقدامات غیر اخلاقی علیه زندانیان خصوصا علمای دین بدترین جنایت آل خلیفه علیه ملت بی دفاع بحرین به شمار می آید که نشان دهنده اوج پسرفت غیرت و شرف و تجاوز به ساده ترین حقوق اسلامی و انسانی نظام و سقوط آزاد اخلاق در نزد مقامات است.

علمای بحرین ادامه دادند: سخنان علمای افاضل و نمادهای سیاسی درباره شکنجه هایی که نظامیان آل خلیفه در زندان ها علیه آنان انجام داده اند را می توان بهترین نمونه برای این ادعا توصیف کرد، شکنجه هایی که مایه شرمساری بشریت است، قوانین دین و جهان از آن تبری می جوید و منافی ارزش های اسلام و غیرت دینی است. بازداشت و تجاوزهای مختلف روحی و بدنی علیه زنان، یورش به منازل در ساعت های پایانی شب، ایجاد رعب و هراس در دل خانوده ها، شکستن وسایل منازل و بسیار از تجاوزهای دیگر را نیز می توان در چهارچوب این بی اخلاقی ها گنجاند.

در بخش انتهایی این پیام آمده است: انقلاب ملت بحرین با وجود سقوط اخلاقی آل خلیفه به راه خود به شیوه ای متمدنانه ادامه خواهد یافت تا شاهد پیروزی حق بر باطل، انسانیت بر توحش گرایی و عدالت بر استبداد باشیم. اقدامات جنایتکارانه پست نظام مطمئنا رسوایی و ذلت و سقوطی جهانی را به همراه خواهد داشت و شهروندان بحرینی اعم از شیعه و سنی همچنان در ارزش های اسلامی و حقوق بشر بلند مرتبه و مبارز ظلم و استبداد و دیکتاتوری خواهند ماند.

گفتنی است حجت الاسلام محمد حبیب المقداد از علمای شیعه بحرین در جلسه دادگاهی که روز سه شنبه برگزار شد نظام فاسد آل خلیفه را رسوا ساخت و از شکنجه های نظیر تجاوز جنسی، لخت شدن روزانه، اجبار بر بیان سخنان زننده علیه دین و ناموس، فرو بردن آب دهان جلاد و اتصال به برق خبر داد./980/ب911/ک

ارسال نظرات