۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۳۱۸۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی:

مصلحت دولت تجدید نظر در تغییر استاندار قم است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از تغییر استاندار موفق قم از سوی هیات دولت، انتصاب استاندار جدید را در شان مردم قم و جایگاه این استان ندانست و از دولت خواست با توجه به رضایت مردم و علما از کارنامه حجت الاسلام موسی پور در این جابجایی تجدید نظر کند.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم، از خدمات حجت الاسلام موسی پور استاندار سابق قم قدردانی کرد.

وی با بیان این‌که استانداران نماینده تام دولت هستند، اظهار داشت: معمولا اگر یک استاندار در ارتباط با مردم و کارهایی که دارد خوب عمل کند، تابلو و آیینه دولت است و با توجه به اینکه همه مردم نمی توانند به صورت مستقیم با رییس دولت در ارتباط باشند، استاندار پلی برای برقراری این ارتباط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی تاکید کرد: ما با برداشتن استاندار اسبق نیز مخالفت کرده ایم،‌ ایشان نیز موقعی که از کار برداشته شد ما اعتراض کردیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با توجه به این‌که قم مرکز حوزه های علمیه و فقاهت و اجتهاد است، وجود یک روحانی پرورش یافته حوزه برای این مسؤولیت مناسب بود. ایشان چهره ای فرهنگی بود و با ائمه جمعه ارتباط مناسبی داشت و تلاش زیادی برای پیشرفت و ساخت مساجد و کانون های فرهنگی داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ارتباط حجت الاسلام موسی پور استاندار سابق قم با مراجع را خوب ارزیابی کرد و گفت:‌ ایشان ارتباط تنگاتنگی با مراجع تقلید و علما داشت و از طرفی یک چهره سیاسی، کارآزموده،‌ با تجربه و بالاتر از دیگران بود.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در ادامه به پروژه های عمرانی صورت گرفته در دوره مسؤولیت حجت الاسلام موسی پور در استانداری قم اشاره و تحولات رخ داده در این مدت را غیر قابل قیاس با دوران های گذشته توصیف کرد.

وی گفت:‌ ایشان بسیاری از کارهای عقب مانده را سرو سامان داد و به افتتاح رساند، بسیاری از طرح ها و پروژه ها نیز اکنون در دست اجرا است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اجرای طرح های مونوریل و مترو، تقاطع غیر همسطح 72 و طرح حرم تا حرم گفت: برخی می گفتند طرح حرم تا حرم تا ظهور امام زمان نیز اجرایی نخواهد شد، اما اکنون این طرح در حال اجرا است و امیدواریم هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام موسی پور را فردی خدوم،‌ تلاش گر و جدی در کار توصیف کرد و گفت: ایشان از ابتدای صبح تا اواخر شب مشغول کار و تلاش برای پیگیری مسائل بود و پیشرفت هایی که در این مدت بوده بسیار زیاد بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت مراجع تقلید، مردم و علما از خدمات استاندار قم گفت: از مراجع خواستیم که این کار صورت نگیرد؛ مصحلت قم ایجاب می کند که در این کار تجدید نظر صورت گیرد. ما در کنار دولت هستیم اما مصلحت دولت ایجاب می کند که در این کار تجدید نظر کند. انتصاب استاندار جدید نیز چندان درست نیست و در شان مردم قم نیست و بایستی با مردم مشورت لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی همچنین از خدمات دولت و توجه به استان قم قدردانی کرد و گفت:‌ خوشبختانه اعتبارات بسیار خوبی در این مدت از سوی دولت به قم اختصاص یافته است. /927/پ202/ج
ارسال نظرات