۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۱۱

طلاب و اساتید حوزه علمیه زنجان تعطیلات تابستانی ندارند

خبرگزاری رسا ـ مدیراستانی حوزه علمیه زنجان گفت: دوره‌های مختلف آموزشی و پژوهشی ویژه اساتید و طلاب مدارس علمیه در طول فصل تابستان برگزار می شود.
طلاب و اساتید حوزه علمیه زنجان تعطیلات تابستانی ندارند

 

حجت الاسلام حسن بیات، مدیر استانی حوزه علمیه زنجان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان به تشریح ویژه برنامه های تابستانی این مرکز پرداخت و اظهار داشت: همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های متولیان حوزوی، بهره‌مندی طلاب از اوقات فراغت از تحصیل و تعطیلات به‌بهترین شکل ممکن است.

 

وی با اشاره به این‌که تعطیلات به‌معنای اعم برای حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیان معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: معمولا طلاب پس از اتمام امتحانات پایان سال، در دوره‌های ویژه آموزشی، پژوهشی و دانش‌افزایی که از طرف مدرسه علمیه محل تحصیل خود ارائه می شود، شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام بیات با اشاره به این‌که حوزه های علمیه زنجان همچون سال های گذشته در فصل تابستان فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی دارند، افزود: دوره های دانش افزایی ویژه اساتید مدارس علمیه زنجان در طول فصل تابستان با هدف ارائه شیوه‌های تدریس مبانی دینی، آشنایی با روش‌های نوین آموزشی، مخاطب‌شناسی و ارتقای معلومات علمی اساتید حوزه برگزار می شود.

 

وی با بیان این‌که دوره های آموزشی کار با رایانه ویژه کارکنان حوزه علمیه زنجان و مدارس علمیه این استان برگزار می شود، افزود: این دوره‌های آموزشی نیز در طول تابستان برای ارتقای دانش استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری رایانه با حضور اساتید حوزه های علمیه سراسر استان اجرایی می شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه زنجان ادامه داد: طلاب علوم دینی مدارس علمیه زنجان در طول فصل تابستان با حضور در دوره های آموزشی قرآن با محوریت موضوعاتی از جمله حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر آیات با شیوه‌های تبلیغ و معارف قرآنی آشنا می شوند.

 

حجت الاسلام بیات همچنین از برگزاری دوره آموزشی زبان های انگلیسی خبر داد و افزود: این دوره آموزشی با هدف آشنایی طلاب با زبان‌های زنده روز دنیا و ابزارهای نوین ارتباطی برای تبلیغ دین، از نیمه اول تیر ماه آغاز شده و تا پایان تعطیلات حوزه ادامه خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، تعدادی از طلاب معمم حوزه علمیه زنجان برای تبلیغ به مناطق مختلف استان اعزام می شوند و بقیه طلاب در برنامه‌های معنوی و بصیرت‌اقزایی مدرسه علمیه محل تحصیل خود شرکت می کنند./935/ت303/ب

 

ارسال نظرات