۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۳۳۰۲۲
استاد دانشگاه اصفهان:

فرقه های ضاله در لایه بیرونی خود بسیار دموکراتیک هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه اصفهان ضمن گوشزد کردن خطر فرق ضاله گفت: تقریبا همه تروریست هایی که اقدام به ترور دانشمندان هسته ای یا حملات انتحاری در سیستان و بلوچستان و شیراز کردند پس از انقلاب متولد شده اند و در مدارس نظام جمهوری اسلامی درس خوانده اند که این نشان می دهد باید آسیب شناسی کنیم و ببینیم مشکل از کجا نشأت می گیرد.
همايش

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر غفاری، کارشناس فرق و مذاهب در جمع مبلغان ماه مبارک رمضان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان که در حسینیه جواد الأئمه(ع) این شهر گردهم آمده بودند ضمن گوشزد کردن خطر فرقه های ضاله به بیان ریشه ها و چرایی گرایش افراد به سمت آنها و راههای ایمن سازی جامعه خصوصا نسل جوان نسبت به این بلای خاموش اما نابودکننده پرداخت.

 

وی با پرسیدن این سؤال که چه وظایفی باید انجام می دادیم و نداده ایم یا کجا مرتکب خطا شده ایم که امروز تنها بیش از سه هزار امام زمان در زندان داریم؟، افزود: تقریبا تمامی تروریست هایی که اقدام به ترور دانشمندان هسته ای یا حملات انتحاری در سیستان و بلوچستان و شیراز کردند پس از انقلاب متولد شده اند و در مدارس نظام جمهوری اسلامی درس خوانده اند که این نشان می دهد باید آسیب شناسی کنیم و ببینیم مشکل از کجا نشأت می گیرد.


این استاد دانشگاه در ادامه به بررسی عملکرد و رفتارهای فرق ضاله فعال در ایران پرداخت و گفت: تمام این فرقه ها در لایه بیرونی بسیار روشن و دموکراتیک هستند، آنان برای مسائل بزرگ راه حل کوچک می دهند و مسائل کوچک را آنقدر بزرگ می کنند که فرد نتواند حقیقت را از توهم تشخیص دهد، البته تمام آنان در لایه های پنهانی خویش از تفکر «خدا مرده است» یا «خدا در دنیا هیچکاره است» تبعیت می کنند.


وی سپس با بیان دلایل جذب افراد به این فرقه ها افزود: جوانان به دنبال پر کردن خلأ مهر و محبت و خنده و شادی هستند، وقتی تزلزل در شخصیت و اعتقادات فرد نسبت به اسلام یا نظام ایجاد می شود فرد به دنبال هر حرف نو مخالف می رود و جذب آن می شود، اکثر افرادی که جذب این فرقه ها می شوند افرادی بسیار صادق، کمی افسرده، محبت ندیده و آسیب دیده اجتماعی هستند.


دکتر غفاری در ادامه به بیان روش مغز شویی فرقه های انحرافی پرداخت و عملکرد آنان را اینگونه شرح داد: فرقه ها در اولین گام تهاجم به فردیت و شأنیت انسانی فرد جذب شده را شروع می کنند، پس از آن در دومین گام تهاجم به خانواده را به عنوان راه بند رشد و تعالی در دستور کار قرار می هند و در گام آخر جامعه و ارزشها و قوانین اجتماعی را مورد هجوم قرار می دهند.


 
این کارشناس فرق انحرافی در پایان به بیان راهکار مقابله با این مشکل پرداخت و ضمن بیان این مطلب که تا در کشور راهکاری برای مقابله با مغزشویی به وجود نیاید باید منتظر آسیبهای فرق و انحراف جوانانمان بمانیم گفت: انحراف را باید در نخستین گام جلوگیری و راه بندی کرد و گرنه به نقاطی می رود که برگشت پذیر نیست.


 
وی گفت: تا قبل از جذب افراد به فرقه ضاله باید آگاهی بخشی همراه با سالم سازی جامعه صورت پذیرد، باید به مردم گفت مسئولیتی را که نمی توانی قبول نکن و وظایف و گناهان اجتماعی و مدیریتی را برای آنان بازگو کرد تا رفتارهای غلط و سخنان نسنجیده ما باعث تضعیف سلامت جامعه و در نتیجه رشد فرق ضاله نگردد زیرا بسیاری از این موارد بر اثر واکنشهای احساسی عاطفی صورت می پذیرد. /929/پ202/ع

ارسال نظرات