۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۳۳۸۰۴

توهین مفتی وهابی عربستان به شیعیان

خبرگزاری رسا ـ مفتی عربستان، شیعیان این کشور را اشوبگر و تخریبکار توصیف کرد و نظام آل سعود را نظامی مبتنی بر عدالت خواند.
شيخ عبدالعزيز آل الشيخ مفتي وهابي عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی وهابی عربستان سعودی، شیعیان این کشور را آشوبگر توصیف کرد و از آنان خواست که خداوند متعال را به خاطر زحمات نظام آل سعود شکرگزار باشند.
 
وی در مصاحبه با روزنامه الوطن این کشور گفت: اعتراضات صورت گرفته در منطقه شرقیه عربستان امر بسیار خطرناکی است که وحدت کلمه میان ملت را از بین می برد و فتنه را میان شهروندان می کارد و که کسانی که اقدام به اعتراض می کنند نیز آشوبگر هستند.
 
آل الشیخ معترضان به بازداشت علامه نمر را خرابکار توصیف کرد و افزود: از فرزندان و عقلای قطیف در منطقه شرقیه می خواهم به سخنان دشمنان این کشور پس از اعمال خرابکارنه که از سوی برخی افراد اشوبگر رخ داده توجه نکنند، زیرا دشمنان کشور می خواهند فتنه را گسترش داده و کینه را میان شهروندان منتشر سازند.
 
مفتی عربستان عدالت را مبنای اصلی نظام آل سعود خواند و تصریح کرد: همه عقلای عربستان به خوبی با جایگاه و شایستگی و حرص این دولت بر وحدت صف، کلمه، اقامه عدل و ریشه کن شدن ظلم آشنا هستند. عدالت مبنای اصلی این کشور است و نظام به هیچ کدام از شهروندان ظلم نمی کند و همگان را به اعتدال و همکاری و تلاش برای از بین رفتن زمینه های تفرقه و کینه دعوت می سازد.
 
وی تاکید کرد: دولت وظیفه خود را انجام می دهد و بر شهروندان قطیف واجب است که خداوند متعال را به دلیل این نعمت و خیر و ثبات شکر کنند.
 
گفتنی است اکثر شهروندان شیعه عربستان در منطقه شیعه نشین شرقیه که سرشار از نفت بوده ساکنند، اما از کوچک ترین حقوق شهروندی محروم هستند./980/ب902/ک
 
 
ارسال نظرات