۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۳۷۷۷۲

تکفیر مسلمانان با طرح مساله توسل و شفاعت

خبرگزاری رسا ـ وهابیت به عنوان دشمن اصلی وحدت اسلامی با طرح ادعاهای بدون مبنا مساله شفاعت و توسل را زیر سوال برده و سیاست تکفیر مسلمانان به ویژه شیعیان را در پیش گرفته است.
وهابيت
به گزارش سرویس مانیتورینگ رسا، شبکه وصال حق با پخش تصاویری از توسل شیعیان به اهل بیت(ع)، مسأله توسل و شفاعت را بدون مبنا و سند خواند و شیعیان را به خاطر توسل تکفیر کرد.

بر اساس این گزارش، این شبکه بارها با پخش نشست‌هایی با حضور کارشناسانی همچون خدمتی، عبدالله حیدری و محمد انصاری توسل را شرک دانسته و شیعیان را همچون مشرکین یونان باستان خواندند.

شایان ذکر است که این اتهامات ناشی از عدم آشنایی وهابیت با حقیقت قرآن است، راجع به اعراض از توسل دو آیه در قرآن مجید وجود دارد و در سوره منافقون آیه 4 و 5 که هفت صفت را برای کسانی بیان کرده است که از توسل اعراض دارند و منکر مساله توسل هستند.

برای روشن شدن اذهان عمومی به دو شاهد و مثال از منابع اهل تسنن درباره توسل و شفاعت استناد می کنیم.

ابن منکدر – تابعی- صورت خود را روی قبر پیامبر می گذاشت و می گفت هر زمان مشکل یا فراموشی و لکنت زبان برایم پیش می آمد، از قبر پیامبر (ص) شفا و یاری می طلبیدم. [سیر الاعلام النبلاء ج 38 صفحه 2138]

ابن تیمیه حرانی دمشقی متوفای 727 ق نخستین فردی بود که بذر مذهب وهابی گری را در جامعه اسلامی پاشید، می گوید پیامبر درباره کسانی که مستحق عذابند شفاعت می کند. [سبحانی منشور جاوید 1383 ج 8 صفحه 193]

/9161/خ

ارسال نظرات