۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۸۵۸۶
حجت الاسلام رییسی:

اهانت به پیامبر اهانت به همه انبیای الهی است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اهانت اخیر غرب به ساحت مقدس پیامبر اسلام تأکید کرد: این اقدامات روز به روز بر بصیرت جوامع بشری نسبت به اوج درماندگی مستکبران می افزاید، آنان باید بدانند این کارها جز ایجاد نفرت آن هم نه فقط میان مسلمانان بلکه میان همه بشریت، حاصلی ندارد.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه  قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی رییسی، معاون اول قوه قضاییه شب  گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به مضامین والای موجود در ادعیه مأثوره که فرهنگ غنی تشیع را منتقل می کند، نخستین مرحله برای سالک الی الله را توبه و استغفار دانست و گفت: استغفار وتوبه ما از گناهانمان هست اما در باره این که استغفار معصومین(ع) در قالب ادعیه به چه معنا است، دیدگاه های مختلفی وجود دارد.

 

وی ادامه داد: برخی معتقدند ائمه اطهار(ع) به قصد تعلیم به انسان ها در چگونگی سخن گفتن با خدا این استغفارها را دارند. عده ای هم می گویند از آنجا که امام، امام همه امت است، با این استغفارها، برای گنهکاران امت طلب بخشش می کند.

 

حجت الاسلام رییسی اظهار داشت: گروهی نیز معتقدند استغفار ائمه طاهرین(ع) از باب ترک اولی است چرا که حسنات نیکوکاران، برای مقربین، سیئه است. عده ای دیگر نیز بر این عقیده هستند که استغفار تنها از گناه نیست بلکه به استناد قرآن کریم، استغفار می تواند برای نعمات، فضل و رحمت و ترفیع درجات معنوی و شکر الهی باشد.

 

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینک ه باید به رحمت و بخشش الهی امید و یقین داشت، افزود: به یقین اگر حالت توبه، انابه و استغفار حقیقتا در وجود انسان باشد، مورد توجه خدا قرار می گیرد.

 

وی، پشیمانی با تمام وجود، تصمیم قطعی بر ترک گناه، ادای حق الناس و حق الله را از شرایط توبه برشمرد و اظهار داشت: از جلوه های مهم زیارت، تصمیم و اراده است؛ اگر زیارتی انسان را متحول نکند، سودی ندارد، زائر باید همان طور که ائمه اطهار(ع) برای اصلاح کژی ها تلاش می کردند برای اصلاح خود و جامعه گام بردارد.

 

وی با اشاره به این شبهه که گفته می شود ایمان به دل است و ظاهر مهم نیست، به حدیثی از امام رضا(ع) اشاره و تأکید کرد: ایمان، اقرار به زبان و تایید قلب و جلوه در جوارح انسان است، چگونه ممکن است که فردی مسلمان باشد ولی آثار ایمان در ظاهر و رفتار وی مشاهده نشود.

 

حجت الاسلام رییسی با اشاره به عرفان های کاذب ابراز داشت: عرفان های نوظهور، به جای عرفان، انسان را به سراب می برند امکان ندارد انسان جز از طریق نماز، تقوا، تقوا و توسل به قرب خدا دست یابد.

 

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه «یا ایها الذین امنوا استجیبوا لله وللرسول اذا دعاکم لما یحییکم...»، گفت: پیامبر(ص) بر امت، حق حیات دارند، مزدورانی که به خاطر پیشرفت در اثر بیداری اسلامی عصبانی هستند و این گونه به ایشان اهانت می کنند.

 

وی، اهانت به پیامبر اسلام را اهانت به همه پیامبران و انسانیت دانست و گفت: امروز نظام سلطه و استکبار از قدرت مسلمین و بیداری اسلامی که سبب بازیابی هویت مسلمین شده است، مستأصل و عصبانی است؛ از این رو به این قبیل اقدامات ددمنشانه دست می زند.

 

حجت الاسلام رییسی تأکید کرد: این اقدامات روز به روز بر بصیرت جوامع بشری نسبت به اوج درماندگی مستکبران می افزاید، آنان باید بدانند این کارها جز ایجاد نفرت آن هم نه فقط میان مسلمانان بلکه میان همه بشریت، حاصلی ندارد چرا که پیامبر اسلام(ص) نزد همه محترم هستند.

 

وی یادآور شد: امروز نظام سلطه که پذیرش سلطه خود را سرنوشت محتوم ملت ها می داند،القای ناامیدی می کند در حالی که درمقابل آن، مکتب انتظار، توحید و ولایت، بشریت را به مقاومت در برابر سلطه گران فرا می خواند و پرچم آن امروز در دست رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز کشورهای اسلامی فهمیده اند که می توانند دست استکبار را از سرنوشت خود قطع کنند و این از آثار و برکات انقلاب و مکتب انتظار است که به ملت ها امید می دهد./930/پ202/س

ارسال نظرات