۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۴۸۱
فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور:

هشت سال جنگ تحمیلی، تداعی گر جنگ احزاب در صدر اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده قرارگاه ارتش در شمال شرق کشور با تأکید بر ضرورت تبیین صحیح آموزه های دفاع مقدس برای جوانان گفت: با وجود عدم انسجام نیروهای مسلح، صدام در همان هفته اول، از نیروی ایمان و ولایت پذیری رزمندگان شکست خورد.
فرمانده ارشد ارتش  در شمال شرق کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، سردار محمدکاظم تارخ، فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد، گرامیداشت هفته دفاع مقدس را ارج نهادن به مجاهدت های بی دریغ رزمندگان، شهدا و ایثارگران دانست و گفت: هشت سال جنگ تحمیلی، تداعی گر جنگ احزاب در صدر اسلام بود چرا که در آن همه دنیای کفر در برابر نظام اسلامی ایستاده بود.

 

وی در تشریح وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زمان تحمیل جنگ، اظهار داشت: در اوج توطئه شرق و غرب علیه نظام اسلامی و در شرایطی که از نظر اقتصادی در تحریم بودیم و به لحاظ سیاسی نیز لیبرال ها غوغا می کردند و از سوی دیگر دولت موقت در برخورد با عناصر تجزیه طلب داخلی مسامحه می کرد، صدها تن از سربازان وظیفه را ترخیص کرده بود و نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه انسجامی نداشت، جنگ بر ایران تحمیل شد.

 

امیر تارخ ادامه داد: رژیم بعث عراق پیش از تجاوز سراسری به ایران، 638 بار تجاوز در طول 1610 کیلومتر مرز مشترک با ایران انجام داد که متاسفانه پاسخ قاطعی از سوی دولت موقت در پی نداشت اما پس از تجمیل جنگ و با وجود عدم انسجام نیروهای مسلح، در همان هفته اول، صدام از نیروی ایمان و ولایت پذیری رزمندگان شکست خورد و تقاضای آتش بس داشت.

 

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور تصریح کرد: سال اول جنگ، سال مقاومت ما و تثبیت دشمن در مناطق اشغالی و سال دوم، سال پیروزی های درخشان از جمله عملیات غرور آفرین ثامن الائمه در شکست حصر آبادان بود. در سال سوم نیز جنگ به خاک عراق کشیده شد و با طی فراز و نشیب های بسیار پس از هشت سال و با وجود اینکه رژیم بعث عراق از سوی 53 کشور تجهیز و تسلیح می شد، پیشنهاد قطعنامه داده شد.

 

وی پیروزی نظام اسلامی در هشت سال دفاع مقدس را حاصل عنایات الهی دانست و افزود: دفاع خودجوش مردمی، تدابیر داهیانه امام خمینی(ره) و توسل به مکتب عاشورا سبب تقدس هشت سال دفاع ما در برابر تجاوز بعثی ها بود.

 

امیر تارخ تأکید کرد: سربلندی امروز ما در دنیا مرهون خون شهدا و ایثارگرانی است که اعتبار و آبروی ما را تضمین کردند. این حماسه سازان باید بیش از پیش و به طور صحیح به نسل جوانی که در جنگ نبوده اند منتقل شود تا ایستادگی در راه آرمان ها و ارزش ها را بیاموزند.

 

 گفتنی است نمازگزاران جمعه مشهد همچنین با سردادن شعارهای «مزدور صهیونیستی اعدام باید گردد»، «مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل»، «امریکا، اسرائیل این آخرین پیام است؛ سپاهیان اسلام آماده قیام است» و «دفاع از انقلاب باعث عزت ماست؛ نابودی استکبار خاسته ملت ماست»، تولید فیلم موهن امریکایی و نیز چاپ کاریکاتور فرانسوی را محکوم کردند./930/پ202/ب

 

ارسال نظرات