۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۳۹۷۵۲

علمای شیعه عربستان کاریکاتور انتشار موهن علیه پیامبر را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ بیش از هفتاد تن از علمای شیعه عربستان، پخش فیلم موهن و انتشار کاریکاتور توهین آمیز علیه پیامبر بشریت (ص) را به شدت محکوم و بر لزوم اتخاذ مواضع یکپارچه و قوی از سوی مسلمانان تاکید کردند.
علماي شيعه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، بیش از هفتاد تن از علما و روحانیون شیعه عربستان در بیانیه ای مشترک، پخش فیلم و انتشار کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم (ص) را به شدت محکوم کردند.

 

علمای شیعه استان های قطیف و الاحساء عربستان در این بیانیه از رهبران کشورهای اسلامی خواستند مواضع خود در قبال این هتاکی ها را به صورت روشن بیان کنند و همبستگی خود را با حضرت محمد مصطفی (ص) اعلام بدارند.

 

در ادامه بیانیه آمده است: توهین به مقام شامخ پیامبر اکرم (ص) برای اولین بار رخ نداده و اگر مواضع قاطعانه ای اتخاذ نکنیم مطمئنا آخرین مورد نیز به شمار نمی آید. تکرار توهین به جایگاه والای رسول خدا (ص) نشان دهنده اوجه گستاخی نسبت به کرامت مسلمانان و کوچک شمردن انسانیت آنان است و بر رهبران کشورهای اسلامی واجب است که وارد عمل شوند و قانون ممنوعیت توهین به ادیان و مقدسات را وضع کنند.

 

علمای شیعه افزودند: آنچه دشمنان را به چنین هتاکی ها سوق می دهد ضعف و سستی بزرگ مسلمانان و سازمان های اسلامی است و انتظار عکس العمل قاطع از سوی مسلمانان را ندارند.

 

علمای قطیف و الاحساء خاطر نشان ساختند: دشمنان رسول خدا (ص) همچنان از اقدامات گمراهانه نسل های منحرف گذشته پیروی می کنند و با پخش فیلم و انتشار کاریکاتور به نبی رحمت و انسانیت (ص) توهین می کنند و درصدد خاموش ساختن نور هدایت و شریعت هستند.

 

در بخش بعدی بیانیه تاکید شده است: مسلمانان باید از رسول عظمت (ص) پیروی کرده و با نشان دادن چهره ای نورانی از سیره عملی و علمی حضرت محمد (ص) از ایشان دفاع کنند، اما باید متوجه باشند که عکس العملی نشان ندهند که برخلاف مصالح امت بوده و عاملی برای مخدوش ساختن چهره اسلام باشد.

 

علمای شیعه عربستان در بخش پایانی از پیروان سایر ادیان خواستند فرهنگ توهین و هتاکی به مقدسات را محکوم سازند.

 

گفتنی است پس از پخش فیلم موهن در آمریکا و انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اکرم (ص) در یکی از مجلات فرانسه، مجله آلمانی تایتانیک قصد دارد کاریکاتوری موهن علیه رسول خدا (ص) را در شماره آینده منتشر سازد./980/ب902/ک


ارسال نظرات