۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۴۰۲۱۴
یکی از علمای شیعه بحرین:

زندان های بحرین مشابه زندان گوانتانامو هستند/ شکنجه علمای شیعه در زندان های آل خلیفه افزایش یافته است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای انقلابی بحرین با اشاره به این که زندان های بحرین شباهت فراوانی به زندان گوانتانامو دارند از افزایش شکنجه علمای شیعه در زندان های آل خلیفه خبر داد.
سيد جعفر علوي از علماي شيعه بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الملتقی الوطنی، حجت الاسلام سید جعفر علوی از علمای شیعه بحرین با اشاره به تشابه زندان گوانتانامو با بحرین، گفت: برخی سوال می کنند که چه ارتباطی میان گوانتانامو و بحرین وجود دارد که جواب آن اینست که آمریکا بر هر دو مکان تسلط دارد. زندانیان بی گناه در گوانتانامو به شدت شکنجه می شوند و تعدادی از آنان نیز کشته شده اند، در بحرین نیز بسیاری از شهروندان در زندان به قتل می رسند و دادگاه نیز هیچ تحقیقی در این مورد انجام نمی دهد.

 

وی افزود: نظام آل خلیفه همچنان به شکنجه مردم در زندان ها ادامه می دهد و جلادان حرفه ای که برخی از آنها توسط انگلیس آموزش دیده اند و برخی دیگر نیز از فداییان صدام به شمار می رفتند به شکنجه زندانیان می پردازند.

 

حجت الاسلام علوی به تعدادی از شکنجه های انجام گرفته در زندان های آل خلیفه اشاره کرد و اظهار داشت: شکنجه های روحی و جسمی، آزار و اذیت جنسی و برهنه کردن زندانیان از جمله شکنجه های غیراخلاقی است که در نظام آل خلیفه ای رخ می دهد که به زبان اولیا و صالحان سخن می گوید.

 

این عالم شیعه مقاومت ملت بحرین را ستودنی خواند و تصریح کرد: پایداری و مقاومت دو ویژگی مهمی است که جوانان انقلابی با تمسک به آنها به خیابان ها می آیند و با وجود قلع و قمع از سوی نیروهای بحرینی و سعودی و استفاده این نیروهای از سلاح های ممنوعه و گازهای سمی به اعتراضات ادامه می دهند. مشارکت بانوان جوان و کهنسال در راهپیمایی و تجمعات نیز چهره زیبایی به این انقلاب داده است.

 

وی با اشاره به اعتصاب غذا توسط برخی از علمای زندانی، تاکید کرد: نظام آل خلیفه فشار شدیدی بر زندانیان قهرمان وارد ساخته اند، اما زندانیان انقلابی همچنان ثابت قدم مانده و به مقاومت خود ادامه می دهند که می توان از شیخ محمد علی المحفوظ دبیرکل جمعیت الامل یاد کرد که در اعتراض به ظلم به زندانیان اعتصاب غذا کرده است.

 

سید جعفر علوی ادامه داد: بیش از 37 زندانی برجسته نظیر شیخ عبدالعظیم المهتدی البرانی، مهدی ابوذیب و سید مهدی موسوی بیش از یک هفته است که همراه با شیخ محمد علی المحفوظ اعتصاب غذا گرفته اند و با وجود این که تعدادی از آنان به بیمارستان منتقل شده اند، اما آل خلیفه بر ادامه وضعیت بحرانی زندانیان پافشاری می کند.

 

وی خاطر نشان ساخت: شیخ محمد علی المحفوظ بیش از سایر زندانیان متحمل شکنجه شده است و برای این که از پادشاه بحرین عذرخواهی کند تا حد مرگ شکنجه شد، اما به خواسته های آنان تن نداد و تاکید کرد که این شکنجه ها تنها می تواند قطره ای از اشک یک مادر شهید را جبران کند./980/ب902/ک

ارسال نظرات