۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۴۱۰۵۴
در تشییع شهید زندانی بحرین؛

نیروهای امنیتی آل خلیفه به سوی مردم تیراندازی کردند

خبرگزاری رسا ـ نیروهای امنیتی آل خلیفه به جمع تشییع کنندگان شهید زندانی 23 ساله یورش برده و گازهای سمی به سوی آنان شلیک کردند.
تشييع پيکر شهيد محمد مشيمع در بحرين تشييع پيکر شهيد محمد مشيمع در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت شورای اسلامی علما، پیکر شهید محمد علی مشیمع 23 ساله که روز گذشته به دلیل شکنجه و گسترش بیماری در زندان آل خلیفه به شهادت رسیده بود، با حضور هزاران تن از انقلابیون تشییع و به خاک سپرده شد.

 

تشییع کنندگان با برافراشتن عکس شهید و به اهتزاز درآوردن پرچم بحرین بر لزوم اعدام عاملان این جنایت بدون توجه به پست و مقامشان تاکید کردند و ادامه راه شهدای انقلاب را خواستار شدند.

 

شرکت کنندگان در مراسم تشییع اظهار داشتند که شهید محمد علی مشیمع، جان خود را در راه دفاع از آزادی و دموکراسی و کرامت ملت بحرین از دست داد.

 

شهید محمد علی مشیمع به دلیل مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز ملت بحرین بازداشت و به 7 سال سن محکوم شده بود که روز گذشته بر اثر شکنجه شدید و گسترش بیماری در زندان های آل خلیفه به شهادت رسید.

 

وی در حالی با شکنجه شدید جلادان زندان مواجه شده بود که هیچ اتهامی انجام نداده و حتی مدارکی دال بر بی گناه بودن وی در دادگاه ارائه شده بود، اما مقامات آل خلیفه به این مدارک بی توجهی کرده و حکم به 7 سال حبس وی دادند.

 

این شهید با بیماری شدیدی دست و پنجه نرم می کرد و بارها درخواست معالجه کرده بود که با مخالفت دادگاه مواجه شد تا اینکه روز گذشته بر اثر شکنجه های شدید در زندان متحمل و وخامت حال جسمانی به شهادت رسید.

 

نیروهای امنیتی آل خلیفه همانند موارد سابق به خیل تشییع کنندگان یورش برده و گازهای سمی و اشک آور را به سوی مردم شلیک کردند و درگیری میان حاضران در مراسم تشییع و نیروهای امنیتی رخ داد./980/ب901/ک

ارسال نظرات