۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۴۲۷۰۳
به همت مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر؛

دوره آشنایی با سیره و شخصیت مقام معظم رهبری برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا - رییس مؤسسه ولاء منتظر گفت: اتفاقات و جریان‌هایی مانند ساخت فیلم علیه مقام معظم رهبری و نشانه گرفتن شخصیت ایشان سبب شد دوره‌هایی با عنوان دوره تربیت مبلغ سیره و شخصیت مقام معظم رهبری راه‌اندازی شود.
رضا عزت زماني مؤسسه فرهنگي ولاء منتظر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، دوشنبه صبح در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در مؤسسه ولاء منتظر برگزار شد، گفت: تعدادی از طلاب مدرسه معصومیه در سال 1380 مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر را بنا نهادند.

 

وی افزود: ایجاد زمینه جهت تحقق مطالبات فراموش‌شده مقام معظم رهبری یکی از اهداف این مؤسسه است، از این رو در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی‌، تولید محصولات مختلف و اجرای برنامه‌های بلندمدت فعالیت‌هایی را انجام داده است.

 

رییس مؤسسه ولاء منتظر خاطرنشان کرد: در سال 90 برنامه پنج‌ساله اول مؤسسه به پایان رسید و از سال 91 برنامه پنج‌ساله دوم آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: بر اساس سند برنامه پنج‌ساله دوم مطالعات میدانی و کارشناسی صورت گرفت که حاصل آن تصمیم برای فعالیت در حوزه فرهنگ و حوزه علمیه بود.

 

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این مؤسسه تقویت، آموزش و ارتقاء مدیران فرهنگی در اجتماع است، اضافه کرد: در موضوع بیداری اسلامی، عصر امام خمینی و انقلاب تا کنون 50 عنوان کتاب منتشر شده و در دست چاپ است، که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد این کتاب‌ها به 70 عنوان می‌رسد.

 

رییس مؤسسه ولاء منتظر پرداختن به گروه‌های مرجع را یکی از اهداف این مؤسسه خواند و گفت: گروه‌های مرجع، شامل حوزویان،‌ دانشگاهیان و برخی از مسؤولان می‌شود که برای آنان بر اساس فرمایشان رهبر معظم انقلاب،‌ بحث‌هایی همچون ارتجاع روشنفکری، دشمن‌شناسی، عدالت‌طلبی، آزمون خواص، عصر امام خمینی(ره) محور قرار داده شده است.

 

وی بیان داشت: ترجمه کتاب عصر امام خمینی(ره) به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو نیز در دستور کار این مؤسسه است.

 

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی ادامه داد:‌ یکی از موضوعات ارزشمند پیگیری شده در مؤسسه بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری،‌ تولید کتاب و نرم‌افزار نقد سینمای هالیوود محسوب می‌شود، کتاب با موضوع نقد سینمای هالیوود در 4 محور سیاست، اخلاق، اعتقادات و آخر‌الزمان تدوین شده که به نقد 1000 فیلم آخرالزمان پرداخته و به بازار هم عرضه شده است.

 

وی اضافه کرد: برای جمع‌بندی عملیات راهبردی 5 ساله دوم خلاءها و موانعی برنامه اول را شناسایی کردیم و با همت کارشناسان مؤسسه سرفصل‌هایی در چهل عنوان، در 30 محور علمی و محورهای مهارتی در حال آماده‌سازی است.

 

رییس مؤسسه ولاء منتظر با بیان اینکه دوره‌های جدید این مؤسسه با هدف بالابردن بصیرت گروه‌های مرجع انجام می‌گیرد، تصریح کرد: دوره‌هایی مانند کوثر ولایت، دوره تربیت مبلغ سیره و شخصیت مقام معظم رهبری ‌نیز در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه وزیر اطلاعات از فعالیت‌های جدید دشمن در هجمه به شخصیت مقام معظم رهبری اطلاع‌رسانی کرد، افزود: اتفاقات و جریان‌هایی مانند ساخت فیلم علیه مقام معظم رهبری و نشانه گرفتن شخصیت ایشان سبب شد دوره‌هایی با عنوان دوره تربیت مبلغ سیره و شخصیت مقام معظم رهبری با حضور اساتید باتجربه راه اندازی شود، همچنین به دنبال ایجاد شبکه مبلغ سیره مقام معظم رهبری هستیم.

 

وی ابراز داشت: دوره جریان‌شناسی تاریخ معاصر نیز در حال برگزاری است و این دوره در استان‌های اصفهان، قم، تبریز و تهران برگزار می‌شود و هدف از این دوره مطالعه تاریخ دویست‌ساله منتهی به انقلاب است که درسخنان امام(ره) به آن اشاره شده است.

 

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی افزود: قرآن و زندگی،‌ شیعه‌شناسی، کلام جدید، کلام اسلامی، اندیشه‌های سیاسی جهان اسلام،‌ جریان‌های معاصر ایران، جنگ نرم، عرفان‌های نوظهور، آشنایی با مسیحیت، آشنایی با بابیت، آشنایی با بهایی،‌ تحول فرهنگی،‌ هنر دینی، تربیت مشاوران، مهارت‌های مصاحبه‌گری،‌ فیلم‌نامه‌نویسی، مهارت‌های تبلیغ در عرصه مجازی و آداب و سبک زندگی برخی از سرفصل‌های است که مؤسسه ولاء منتظر با هدف ارتقاء بصیرت در نیمه دوم سال 91 به آن می‌پردازد.

 

رییس مؤسسه ولاء منتظر در ادامه خاطرنشان کرد: این دوره‌ها با توجه به نیاز و درخواست مخاطب در سه سطح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت قابل برگزاری است،‌ که این امر یکی از امتیازات این دوره‌ها محسوب می‌شود./914/پ201/ن

ارسال نظرات