۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۴۴۹۴۰
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

سیزده آبان یادآور ماهیت استکباری و استبدادی آمریکای جهان‌خوار است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: یوم‌الله سیزدهم آبان یادآور ماهیت استکباری و استبدادی آمریکای جهانخوار و عامل هم‌گرایی ، هم‌افزایی، وحدت و اتحاد ملی ملت استوار و همیشه در صحنه ایران اسلامی است .
نشست خبري رييس ستاد برگزاري مراسم يوم الله 13 آبان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اصغر آب‌خضر، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری که پیش از ظهر دیروز با حضور خبرنگاران در قم برگزار شد گفت: یوم‌الله سیزدهم آبان  یاد حماسه‌های بزرگ و جانفشانی‌های سترگ را برای ملت غیور ایران اسلامی زنده می‌کند و الهام‌بخش تداوم راه انقلاب اسلامی و راه امام خمینی(ره) است.
وی با اشاره به این‌که ملت ایران سال‌هاست شاهد زورگویی‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بوده است، افزود: کودتای 28 مرداد 1332، سرکوبی قیام 15 خرداد، حمایت های بی حد و حصر از رژیم پهلوی در دوران خفقان، سرکوب ملت ایران، تحقیر بزرگی و عظمت مردم آن هم با طرح شعارهای عوام فریبانه رسیدن به مرزهای آزادی و انقلاب سفید که فریب بزرگ دوران خفقان پهلوی بود، به سادگی از اذهان ملت پاک نمی شود .
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: حتی با پیروزی بزرگ ملت ایران در 22 بهمن 1357 باز هم این کینه توزی از طرف دشمنان ادامه داشت که تیزهوشی و تدبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بیداری ملت توطئه های آنان را نقش بر آب کرد .
آبخضر، حمایت دولت‌های غربی از رژیم بعث و واگذاری تجهیزات نظامی به این رژیم  در حمله به ایران و تحمیل جنگ هشت ساله را ادامه سناریوی آمریکا دانست و افزود: این حرکات غرب سبب ایستادگی و مقاومت دلیرانه مردم و تقدیم بیش از 220 هزار شهید دفاع مقدس شد و نفرت بیشتر مردم از سیاست‌های استکبار جهانی را در پی داشت.
وی اظهار داشت: ستاد برگزاری مراسم 13 آبان امسال این مراسم را با هدف احیاء و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره روز 13 آبان، تبلور ملی روحیه مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا با ایجاد وحدت ملی و تبعیت از مقام معظم رهبری برگزار می‌کند.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایجاد شناخت در میان مردم ایران به ویژه جوانان و جهان نسبت به سیاست‌ها و خیانت‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس و در کل جهان به ویژه کشورهای اسلامی و در نهایت مبارزه با استکبار جهانی را از دیگر اهداف مراسم 13 آبان و از اصول ارزشی و آرمانی ملت مسلمان ایران دانست.
وی ابراز داشت:‌ امسال به دلیل تقارن 13 آبان با عید سعید غدیر مراسم گرامی‌داشت به شکل تظاهرات سراسری روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در بیش از 700 نقطه کشور و در روز جمعه برابر با دوازدهم آبان ماه پس از اقامه نماز جمعه با حرکت در مسیرهای تعیین شده در استان‌ها برگزار می‌شود.
رییس ستاد برگزاری مراسم 13 آبان با اشاره به این که در حاشیه تظاهرات مراسمی از ساعت 10 تا 11:30 صبح  مقابل درب اصلی لانه جاسوسی پیشین آمریکا با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم بیانیه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و قطعنامه‌ سراسری قرائت شده و سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز به سخنرانی خواهد پرداخت.
آبخضر دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه، تشکیل ستادهای 13 آبان در دفاتر این شورا در سراسر کشور، اعزام سخنران به تمامی استان‌های کشور و نواختن زنگ مبارزه با استکبار جهانی در دهم آبان‌ماه به صورت همزمان در مدارس سراسر کشور را از دیگر برنامه‌های ماسم 13 آبان دانست.
وی با بیان این که بیش از 80 خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از 250 نفر عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی مراسم روز 13 آبان ماه را پوشش خبری می‌دهند، افزود: هم‌چنین آثار باقیمانده از لاشه هلی‌کوپترهای سرنگون شده آمریکا در صحرای طبس در محل لانه جاسوسی این کشور در تهران به نمایش گذاشته می‌شود.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخشی دیگری از اظهارات خود با اشاره به توطئه‌های مختلف آمریکا علیه ایران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ایام در انقلاب اسلامی ایران روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز بزرگ مرگ بر آمریکاست، این روز روز شکست هیمنه پوشالی و ابهت ساختگی سران استکبار به ویژه آمریکای جنایتکار است.
وی خاطرنشان کرد: 13 آبان ماه روز تجلی اقتدار جوانان ایرانی در برابر توطئه‌های شوم و نقشه‌های پلید استکبار است که باید مبدأ حرکت جهانی و موج بیداری اسلامی قرار گیرد.
آبخضر 13 آبان‌ماه را بیانگر وقایع مهم تاریخی برشمرد و افزود: تبعید حضرت امام خمینی (ره) از سوی رژیم پهلوی به ترکیه در 13 آبان ماه سال 1343، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان در 13 آبان‌ماه 57 از سوی گارد ارتش پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی پیشین آمریکا به همت دانش‌جویان پیرو خط امام (ره) در سیزدهم آبان‌ماه 58 سه واقعه مهم تاریخی یوم‌الله 13 آبان است.
رییس ستاد برگزاری مراسم سیزدهم آبان‌ماه با تشریح توطئه‌ها و اقدامات آمریکا علیه ایران پیش از پیروزی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: توطئه‌های آمریکا در گذشته، در حال حاضر و در آینده که به طور حتم مشکلاتی برای جامعه‌ ایران به وجود خواهد آورد ولی این توطئه‌ها در برابر دستاوردهای ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) و سپس حضرت آت‌الله خامنه‌ای حتما به نتیجه نخواهد رسید.
وی در پایان با بیان این‌که پیام 13 آبان به دولت‌ها و ملت‌های دیگر می‌تواند در این یک جمله خلاصه شود که بدون اتکا به آمریکا و سایر قدرت‌ها نیز می‌توان با افتخار و مستقل زیست، از شهدای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران نیز یاد کرد. /907/پ202/ی
ارسال نظرات