۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۴۶۰۴۰
با حضور استاد طاهرزاده:

گفتمان طلبه عصر انقلاب در قم بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: دینداری و نمایاندن دین برای سیر الی‌الله بدون نظر به انقلاب اسلامی و نظر به انقلاب اسلامی بدون نظر به سیره علمی و عملی امام خمینی(ره) ممکن نیست.
اصغر طاهرزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اصغر طاهر زاده، نویسنده و پژوهشگر حوزوی، عصر امروز در همایش گفتمان طلبه عصر انقلاب که در مدرسه معصومیه قم برگزار شد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با علما و روحانیون استان خراسان شمالی، ابراز داشت: باید در این دوران جایگاه تاریخی خود را بشناسیم و بدانیم که در کجایی تاریخ هستیم.

وی ادامه داد: امیرمومنان(ع) در روایتی فرمودند «خدا رحمت کند کسی را که بداند چه بوده و چه گشته و چه می‌تواند باشد»، در چنین نگاهی است که می‌توان به حقیقت و لایه‌های پنهان هر چیزی و هر حادثه‌ای را دست یافت و به جایگاه حادثه‌ها نظر داشت، نه به نسبت جزیی آن‌ها با اطرافشان.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند «دانشمندی که زمان خود را بشناسد، مسائل اشتباه انگیز او را غافلگیر نمی‌کند»، بنابراین کسانی که تاریخ را نشناسند به راحتی از حوادث جزیی بازی خورده و انقلاب را در حد ارزانی یا گرانی کالاها ارزیابی می‌کنند.

طاهر زاده با تأکید بر شناخت شرایط تاریخی، خاطرنشان کرد: شناخت شرایط تاریخی ما را متوجه می‌کند که چه ضعف‌های را پشت سرگذاشته‌ایم ولی از تنگناهای آن عبور نکردیم.

وی اضافه کرد: شناخت شرایط تاریخی سبب می‌شود معنای پیچ‌ تاریخی را که در آن قرار داریم را بفهمیم و متوجه می‌شویم به چه افقی باید چشم دوخت تا از سکولاریسمی که در زندگی دینی گرفتار آن شده‌ایم، در آییم.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با علما و روحانیون خراسان شمالی تأکید بسیاری بر رابطه روحانیت و نظام داشته و می‌فرمایند «این که یک آقایی در یک گوشه‌ای عبایش را بکشد به کول خودش، بگوید من به کارهای کشور کار ندارم، من به نظام کار ندارم، افتخار نیست؛ این ننگ است».

طاهر زاده با بیان این‌که انقلاب می‌خواهد ما را به سعادت برساند، اظهار داشت: اگر فردی نماز شب بخواند و به حرام و حلال توجه داشته و رعایت کند تا زمانی که سرباز انقلاب نباشد هیچ قدمی در سلوک معنوی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز استراتژی دشمن این است که روحانیت را متوجه چیزی غیر از تمدن اسلامی نماید تا طلاب علوم دینی به دنبال فضایی باشند که حیات دینی خود را به صورت یک نوع حیات دینی فردی، دینداری کاملی بدانند.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی با بیان این که روحانیان پیش از انقلاب به سبب طاغوت بودن حکومت در امور سیاسی وارد نمی‌شدند، گفت: طلبه‌ انقلاب باید بداند که امروز دینداری و نمایاندن دین برای سیر الی‌الله بدون نظر به انقلاب اسلامی و نظر به انقلاب اسلامی بدون نظر به سیره علمی و عملی امام خمینی(ره) ممکن نیست.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان تصریح کرد: سیره علمی و عملی امام خمینی(ره) نظر به انقلاب اسلامی و یک نوع سبک زندگی اسلامی برای عبور از غرب و رجوع به ولی عصر(عج) و عبور از غرب با شناخت روح سوبژکتیویته‌ غرب بود./993/پ202/ی

ارسال نظرات