۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۵۰۳۵۷

دوره نقد و بررسی عرفان های نوظهور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره نقد و بررسی عرفان های نوظهور ویژه دانشجویان و طلاب استان خوزستان برگزار شد.
دوره نقد و بررسی عرفان های نوظهور برگزار شد

حجت الاسلام محمد آل مبارک، کارشناس آموزش مبلّغان دفتر تبلیغات اسلامی، در گفت و با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری دوره دو روزه نقد و بررسی عرفان های نوظهور در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اقدام به برگزاری این دوره کرده است.

 وی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره، اظهار داشت: این دوره در راستای مقابله با فراگیر شدن بحران هویت در بین جوانان، رواج آیین‌های انحرافی و اندیشه‌های منحرف برگزار شد و در آن به گوشه‌ای از پیامدهای هجمه‌های فرهنگی غرب به نسل جوان کشور و عدم توجه کافی مسؤولان به مسائل فرهنگی و اعتقادی اشاره شد.

حجت الاسلام آل مبارک با بیان این که توسعه ابعاد مادی زندگی در جوامع مدرن نتوانسته است از میزان احساس ریشه‌ دار و ازلی انسان در عصر کنونی به معنویت بکاهد اظهار داشت: در این شرایط تولد و رواج آیین‌ها و فرقه‌های انحرافی جدید نگران‌کننده است و به نوعی آسیبی برای جامعه کنونی است.

وی با اشاره به رواج ادیان های انحرافی در کشورهایی که گرایش مذهبی بیشتری دارند، ابراز داشت: از آنجا که بحث ادیان نوظهور در دانشگاه‌ها به عنوان قشر فرهیخته و تاثیرگذار جامعه تهدیدی بسیار خطرناک و جدی محسوب می‌شود لذا توجه و اقدام جدی‌تری را می‌طلبد.

حجت الاسلام آل مبارک با بیان این که دوره نقد و بررسی عرفان های نوظهور با تدریس حجت الاسلام نگارش، استاد حوزه و دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: در این دوره 30 نفر از دانشجویان و طلاب به مدت دو روز در دانشگاه شهید چمران اهواز حضور داشتند.

کارشناس آموزش مبلّغان دفتر تبلیغات اسلامی در مورد موضوعات بررسی شده در این دوره گفت: بررسی و آسیب شناسی و راهکارهای مصون سازی در برابر عرفان های کاذب و فرق انحرافی اشو، دالائی لاما، رام الله، پائولو از مباحث این دوره بوده است./9464/ت302/ب

ارسال نظرات