۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۵۱۲۹۳
معاون پیشین آمار و بررسی حوزه:

9 دی شمشیری بود که با لبه تیز و برنده خود حق را از باطل جدا کرد

خبرگزاری رسا - معاون پیشین آمار و بررسی حوزه، با اشاره به این که 9 دی حماسه بصیرت و تجدید بیعت مردم با اساس انقلاب بود، گفت: تاریخ شهادت خواهد داد که مقام معظم رهبری چه کار بزرگی در تفکیک حق و باطل در ایام فتنه88 انجام داده اند.
حجت‌الاسلام حبيب‌الله غفوري

حجت الاسلام حبیب الله غفوری، معاون پیشین آمار و بررسی حوزه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت بزرگداشت یوم الله 9 دی، گفت: خداوند متعال امر به بزرگداشت ایام الله کرده است تا مردم جانفشانی ها را فراموش نکنند تا تابلو راهنمای آنها در حرکت ها و فتنه‌های پیش رو باشد.

وی با اشاره به این که حماسه 9 دی زمانی شکل گرفت که مردم شاهد همسویی فتنه گران با دشمنان بودند، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی همه تلاش خود را کردند تا فتنه گران متوجه اشتباه خود شوند و به دامان انقلاب و نظام برگردند، اما بعد از واقعه حادثه عاشورا برای مردم یقینی شد که اینها قابل اصلاح نیستند.

این استاد حوزه با بیان این مطلب که 9 دی حماسه بصیرت و تجدید بیعت مردم با انقلاب و ولایت بود، اظهار داشت:  اصحاب فتنه در دوران فتنه 88 اساس انقلاب، رکن انقلاب یعنی ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را مورد هجمه قرار داده بودند.

وی با تاکید بر این که حماسه 9 دی باید در حافظه تاریخ برای درس گرفتن نسل های آینده بماند، گفت: مشکل اصلی در فتنه 88 این بود که عده ای تا قبل از آن یاران انقلاب محسوب می شدند و به علل مختلفی از نظام و انقلاب احساس سرخوردگی می کردند و مسیر نا صحیحی را پیش گرفتند.

حجت الاسلام غفوری ادامه داد: در ادامه‌ روند فعالیت این افراد سر خورده از نظام، ملت ارزش های انقلاب را فدای این افراد نکرد و برای حفظ ارزش های انقلابی خود فتنه گران را کنار زد و به حرکت انقلابی خود ادامه داد.

معاون پیشین آمار و بررسی حوزه با اشاره به این که ناراحتی شیطان بزرگ در 9 دی به اندازه ناراحتیش در 22 بهمن 57  از مردم ایران بود، گفت: اهمیت 9 دی به این است که کسانی که تا دیروز در مسیر امام و انقلاب حرکت می کردند و مردم از آنها حمایت می کردند ولی الان از مسیر منحرف شده اند و از سوی مردم به کنار زده شدند و مردم مسیر انقلاب را هموار و کشور به حرکت انقلابی خود ادامه داد.

وی با اشاره به این که شعار های مردم در آن ایام نشان از  علم به عمق قضایا داشت، اظهار داشت: 9 دی شمشیری بود که با لبه تیز و برنده خود حق را از باطل جدا کرد.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به این که قبل از فتنه88 کشور تجربه اختلاف داخلی در این حد را تجربه نکرده بود، اظهار داشت:  رهنمودهای به موقع، دقیق و با اشراف کامل رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم را از تحیر بیرون آورد و به خاطر همین راهنمایی های کارگشای رهبری بود که دشمن نوک حمله خود را به طرف رهبری برد.

وی ادامه داد: تاریخ آینده شهادت خواهد داد که مقام معظم رهبری چه کار بزرگی در تفکیک حق و باطل در ایام فتنه88 انجام داده اند. /929/ت302/ج

 

ارسال نظرات