۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۵۲۷۲۱

بازدید مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از مدارس علمیه جلفا و هادی‌شهر

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی به همراه هیأت اعزامی از مرکز مدیریت استان از مدارس علمیه خواهران و برادران شهرهای هادی‌شهر و جلفا دیدن کرد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز که به همراه هیأت اعزامی از مرکز مدیریت استان برای بازدید از مدارس علمیه خواهران و برادران شهرهای هادی‌شهر و جلفا به شمال استان سفر کرده بود، با مدیران و طلاب این مراکز علوم دینی دیدار کرد.

 

وی در سخنانی با تأکید بر این‌که سیاست کلی و اولویت اصلی مرکز مدیریت استان توسعه مدارس علمیه در سراسر آذربایجان‌شرقی است، خاطرنشان کرد: تعداد طلاب و مدارس علمیه فعال در استان، شایسته جایگاه تاریخی حوزه علمیه آذربایجان و تبریز نیست که بایستی نقش تاریخی و محوری حوزه علمیه تبریز احیا شود.

 

حجت الاسلام انتظاری تجهیز مدارس علمیه موجود به اتوماسیون اداری، تجهیزات کمک آموزشی و همچنین توسعه فضای فیزیکی حوزه های علمیه استان را از دیگر اهداف و برنامه‌های مرکز برشمرد و گفت: با توجه به مرزی بودن مدارس علمیه هادی‌شهر و جلفا بایستی زمینه و آمادگی لازم برای پذیرش طلبه از کشورهای همجوار زیر فراهم شود.

 

بنابر این گزارس، در این دیدار مسائل و مشکلات مدرسه علمیه حضرت رسول اکرم(ص) هادی‌شهر مطرح شد و مورد رسیدگی قرار گرفت، افزون بر این‌که اتوماسیون اداری این مدرسه نیز افتتاح شد که قرار است، از این پس تمام مکاتبات اداری این مدرسه از طریق اتوماسیون اداری با مرکز مدیریت استانی صورت گیرد.

 

همچنین طی این سفر حجت الاسلام ناصری، معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در جلسه اخلاقی طلاب مدرسه علمیه هادی‌شهر اظهار داشت: آشنایی طلاب با آداب و ذی‌طلبگی در دوران تحصیل علوم دینی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

وی آشنایی با سیره علما و بزرگان اخلاقی حوزه را راهی برای ترسیم زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت دانست و گفت: توجه و الگوپذیری از منش، رفتار و گفتار بزرگانی چون مرحوم آیت الله تهرانی برای موفقیت طلاب در دوران تحصیل و همچنین ورود به عرصه‌های تبلیغی ضرورت دارد.

 

یادآور می شود، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی به همراه حجت الاسلام ناصری معاون تهذیب و تبلیغ، حجت الاسلام ریاضی بخشایش مسؤول دبیرخانه و اتوماسیون اداری، ذاکری مسؤول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی از مدارس علمیه هادی‌شهر و جلفا بازدید کردند./935/پ202/ب

ارسال نظرات