۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۵۳۲۲۹
امام جمعه زنجان:

روحانیت در عمل حافظ ارزش های اسلامی بوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به نقش روشنگری روحانیت در جامعه اظهار داشت: روحانیان نه تنها در کلام، بلکه در عمل نیز حافظ ارزش‌های اسلامی بوده‌اند که این مسأله منحصر در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نبوده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، یادواره گرامیداشت طلبه شهید فهیمه سیاری با همکاری حوزه مقاومت شهید قاضی طباطبایی و مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) زنجان در سالن اجتماعات فرهنگسرای امام خمینی(ره) با حضور طلاب خواهر و برادر مدارس علمیه استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به نقش روشنگری روحانیت در جامعه اظهار داشت: روحانیان نه تنها در کلام، بلکه در عمل نیز حافظ ارزش‌های اسلامی بوده‌اند که این مسأله منحصر در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نبوده است.

 

وی با بیان این‌که حوزه های علمیه شیعی با تربیت نیروهای فعال و مجاهد توانسته دین خود را نسبت به اسلام ناب محمدی(ص) ادا کند، خاطرنشان کرد: روحانیت نقش محوری در پیروزی نهضت حسینی امام راحل داشته و خود حافظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب در طول سه دهه گذشته بوده است.

 

امام جمعه زنجان مجاهدت روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: نقش مادران شهید و بانوان در دوران مبارزه فرزندان ملت علیه رژیم متجاوز بعثی بر کسی پوشیده نیست، شهدا تربیت یافته‌گان مکتب زینبی مادران و زنان فرهیخته ایران اسلامی بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به نقش مدارس علمیه خواهران در پیشبرد اهداف عالی نظام اسلامی تصریح کرد: طلبه شهید فهیمه سیاری مصداق روشنی از نقش مهم مدارس علمیه خواهران در تربیت مبلغانی توانمند، مجاهد و تکلیف‌مدار است، که بایستی اسوه طلاب خواهر قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این‌که شهدای طلبه هم در عرصه تبلیغ و هم در زمینه جهاد روسفید شدند، گفت: طلبه شهید فهیمه سیاری، فعالیت‌های گسترده‌ فرهنگی در دوران قبل از انقلاب داشته و اولین پرچمدار راهپیمایی زنان علیه رژیم شاهنشاهی در استان زنجان بود که در حوزه علمیه با نظارت شهید قدوسی تحصیل می کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: آن شهید بزرگوار در سال 1359 به درخواست آموزش و پرورش و سپاه ناحیه بانه همراه با تعدادی دیگر از بانوان طلبه برای تبلیغ معارف اسلامی به کردستان رهسپار شد که در بین راه بانه و سقز مورد اصابت گلوله منافقان قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

همچنین خواهر شهید سیاری در سخنانی به بیان خاطراتی از آن طلبه مجاهد پرداخت و گفت: شهید فهیمه سیاری همواره اخلاص در عمل و نیت داشت و هیچگاه رضایت والدین خود را با چیز دیگری معامله نکرد و در نهایت به آرزوی دیرین خود که شهادت بود، نائل شد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده شهید سیاری تجلیل و از دو طلبه بسیجی و نخبه خواهر و برادر با اهدای لوح تجلیل به‌عمل آمد./935/پ202/ب

ارسال نظرات