۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۵۳۵۶۴
امام جمعه زنجان:

همه کارکنان دولت باید سواد قرآنی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‌که همه کارکنان دستگاه‌های دولتی باید سواد قرآنی داشته باشند، گفت: لازمه مقابله با جنگ فرهنگی استکبار داشتن فهم دقیق از آیات قرآن است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در نشست اعضای شورای راهبرد فرهنگی زنجان، با تأکید بر اهمیت و ضرورت مقابله جدی با ناتوی فرهنگی غرب اظهار داشت: بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی برای تعیین مواضع و استراتژی لازم برای مقابله با جنگ فرهنگی استکبار ضرورتی مهم به شمار می رود.

 

وی با بیان این‌که تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر گسترش نهضت قرآن‌آموزی و ارتقای سواد قرآنی اقشار مختلف جامعه است، تصریح کرد: ملت ایران با عمل به آیات قرآنی توانست رژیم 2500 شاهنشاهی را به زباله‌دان تاریخ بفرستد، امروز نیز اگر به دنبال مقابله جدی با ناتوی فرهنگی غرب هستیم، بایستی توجه و تعمق در آموزه‌های قرآنی داشته باشیم.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که برای غلبه و نصرت بر دشمنان راهی جز عمل به توصیه‌های قرآنی نداریم، تصریح کرد: باید برای توسعه و ترویج فرهنگ انس با قرآن و عترت در جامعه هدف گذاری و زمان‌بندی مشخصی تعریف و برای دستیابی به این هدف تلاش کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به تعدد متولیان ترویج فرهنگ و آموزش‌های قرآنی در کشور، بر انسجام و پرهیز از موازی‌کاری در این عرصه تأکید کرد و گفت: مؤسسات، نهادها و ارگان‌های مختلف دولتی و غیردولتی متعددی برای نهادینه کردن فرهنگ فرهنگ انس با قرآن کریم و اهل بیت(ع) تلاش می کنند؛ اما تلاش‌های صورت گرفته کافی نیست.

 

وی با بیان این‌که مسؤولان و مدیران دولتی بایستی برای توسعه و ترویج بیش از پیش فرهنگ دینی در جامعه رویکردی قرآنی داشته باشند، گفت: تمام کارکنان دستگاه های دولتی باید سواد قرآنی داشته باشند و برای انس هرچه بیشتر با مفاهیم ارزشمند این کتاب آسمانی تلاش کنند، هیچ توجیهی از کارمند نظام اسلامی قابل قبول نیست که قادر به قرائت و درک مفاهیم قرآنی نباشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح بزرگ قرآنی در استان زنجان اظهار داشت: از هفته آینده در شش دستگاه اجرایی به صورت آزمایشی جلسات آموزشی، تبیینی و ترویجی در زمینه مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود که این شش دستگاه از میان ادارات و سازمان هایی که بیش از 150 کارمند ستادی دارند، انتخاب خواهد شد.

 

همچنین حجت الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به این‌که استان زنجان موظف است سه هزار و 200 حافظ قرآنس را تربیت کند، گفت: تاکنون این اداره موفق به تربیت چهار هزار و 180 نفر در حوزه حفظ قرآن شده است./9352/پ202/س

ارسال نظرات