۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۵۵۰۳۶
نماینده ولی فقیه در زنجان:

مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم از برکات انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: یکی از مهم ترین برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران مهجوریت زدایی از قرآن کریم در سطوح مختلف فردی و اجتماعی بوده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در دیدار فعالان قرآنی با تأکید بر این‌که رمز سعادت دنیا و آخرت جامعه بشری تنها در تمسک به آیات قرآنی است، اظهار داشت: توسعه و ترویج معارف قرآنی بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را کاهش می دهد.

 

وی درک صحیح مفاهیم و تفسیر اصولی مبانی قرآنی مقدمه‌ای در جهت عمل به آموزه های آیات الهی دانست و تصریح کرد: بهره گیری از آموزه های قرآن کریم، بهترین راهکار برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و رفع مشکلات است، اگر اقشار جامعه انس با مفاهیم قرآنی را داشته باشند، دیگر دغدغه‌ای به نام مقابله با نفوذ سبک زندگی غربی در جامعه وجود نخواهد داشت.

 

امام جمعه زنجان سبک زندگی قرآنی را نجات‌بخش بشریت از معضلات اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: قرائت و حفظ قرآن کریم، مقدمه ای برای درک مفاهیم آیات قرآنی است، مسلمانان موظف به تدبر در آیات و عمل به دستورات این کتاب آسمانی هستند.

 

وی با اشاره به این‌که بشر امروز قادر به حقیقت و ژرفای معرفت قرآن نیست، گفت: هر کس به میزان معرفت خود از این دریای بی‌کران الهی سیراب می شود، در حقیقت یکی از مهم ترین برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران مهجوریت زدایی از قرآن کریم در سطوح مختلف فردی و اجتماعی بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی در سایه عمل به آیات قرآنی به پیروزی رسید، گفت: یکی از مطالبات مهم و اساسی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تربیت حافظان و قاریان قرآنی در گروه های سنی مختلف است، همه وظیفه دارند برای ریشه کن شدن بی سوادی قرآنی در جامعه تلاش کنند.

 

امام جمعه زنجان با تأکید بر این‌که فعالیت های خوبی در راستای تربیت نسل قرآنی صورت گرفته، اما هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله‌هایی وجود دارد، افزود: باید این حقیقت را پذیرفت که تربیت نسل فرهیخته قرآنی افزون بر کاهش هزینه ها از گسترش آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند.

 

همچنین حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در سخنانی با اشاره به این‌که جامعه فعال قرآنی استان زنجان در پنج سال آینده به 10 هزار نفر افزایش می یابد، افزود: طرح ریشه کنی بی‌سوادی قرآنی از دو سال گذشته آغاز شده که در راستای تربیت نسل فرهیخته قرآنی و عمل به مطالبات مهم رهبر انقلاب اجرایی می شود./9352/پ202/س

ارسال نظرات