۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۵۷۵۴۶
آیت الله خاتمی:

دروغ‎سازی و پخش شایعات حربه دشمن برای ضربه‎زدن به نظام در آستانه انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ نخستین کنگره بزرگداشت شهدای کارگر اصفهان امروز با حضور امام جمعه اصفهان و امام جمعه موقت تهران برگزار شد.
آيت الله خاتمي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، باهمت ستاد بزرگداشت شهدای کارگر نخستین کنگره بزرگداشت این شهدا امروز سوم اسفندماه با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی،امام جمعه موقت تهران، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان، خانواده معظم شهدا و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در دانشگاه اصفهان برگزارشد.

 

در ابتدای این همایش پیامی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی نماینده وی مبنی بر اکرام و بزرگداشت شهدا قرائت شد که در آن بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید شد.

 

در ادامه کنگره که همزمان بود با سالگرد شهادت حضرت معصومه و همچنین شهادت سردار کارگر شهید قربانعلی، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران به سخنرانی پرداخت.

 

آیت الله خاتمی بیان داشت: استان اصفهان جزو استانهای نمونه و خاص کشور در طول جنگ تحمیلی بوده و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده به گونه ای که تعداد شهدای کارگر این استان به اندازه 20 استان کشور است.

 

وی با بیان این که همه مردم بازماندگان شهدا هستند، افزود: زنده نگه داشتن یاد و فرهنگ شهدا باعث ثبات و پایداری کشور می شود؛ کنگره های بزرگداشت شهدا دارای پیامهایی است از جمله وفاداری به دین که بزرگترین علت دشمنی استکبار جهانی با ایران است.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: دشمنان قصد دارند با بزرگ جلوه دادن نمادهای ملی به تقابل ملی گرایی و شعائر دینی و اسلام بپردازند و باعث ازبین رفتن جلوه های دینی در سطح اجتماع و بین مردم شوند.

 

آیت الله خاتمی با بیان شرحی از اوضاع سوریه بر لزوم مذاکره سوری با سوری به عنوان تنها راه حل مشکلات اخیر سوریه تاکید کرد و عقب نشینی گروههای مخالف و کشورهای حامی آنان و گرایش آنان به مذاکرات را پیروزی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دانست.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان بی اثر بودن تحریم ها افزود: علیرغم تلاش های دشمنان و رسانه های آنان راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و فشارهای وارده از سوی تحریم ها باشکوه تر از سالهای قبل برگزار شد.

 

آیت الله خاتمی ولایتمداری را از دیگر پیامهای کنگره بزرگداشت شهدا دانست و با اشاره به ناکامی کومونیستها و دیگر گروهای ضد شاه برای انقلاب کردن علت اصلی پیروزی مردم در انقلاب اسلامی و مقاومت و پایداری انقلاب را از برکات وجود ولایت فقیه برشمرد و وجود خیل هجوم دشمن علیه ولایت فقیه را نشانگر وجود اهمیت جایگاه ولایت فقیه و ولی فقیه ذکر کرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم وجود بصیرت به عنوان یکی دیگر از پیامهای کنگره های بزرگداشت شهدا در خنثی سازی فتنه ها تصریح کرد: دشمن قصد دارد با تفرقه افکنی در نزدیکی ایام انتخابات و پخش شایعات و دروغ سازی در رسانه ها و همچنین با تخریب جایگاه ولایت و تحریف واقعیت ها و عقاید قصد ضربه زدن به نظام و دلسرد کردن مردم را دارد.

 

وی در پایان تاکید کرد: فرمایشات رهبری فصل الخطاب مسائل نظام و کشور است و تمامی دیدگاههای رهبر انقلاب دارای کارشناسی کلان است و نمی توان انکار کرد سخنان ایشان مانند فرمایشات امام خمینی گره گشای مسائل مملکت و اجتماع است.

 

گفتنی است در ادامه این مراسم معاون سیاسی امنتیتی استاندار اصفهان و کامران نماینده مردم اصفهان به سخنرانی پرداختند و در پایان از فرزندان نمونه شهدای کارگر اصفهان با اهدای لوحی تجلیل به عمل آمد. /939/پ201/ب

ارسال نظرات