۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۵۸۲۷۹
به همت نماینده ولی فقیه در استان؛

دوره‌های تفسیر نهج‌البلاغه در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌ مؤسسه دارالقرآن الکریم زنجان از برگزاری دوره‌های تفسیر نهج‌البلاغه از سوی این مؤسسه در استان خبر داد.
نهج البلاغه

به گزارش خبرگزاری رسا از زنجان به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، محمدمسعود اسماعیلی، مدیر‌ مؤسسه دارالقرآن الکریم زنجان اظهار داشت: جلسات تفسیر نهج‌البلاغه از سوی حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هر هفته روزهای چهارشنبه با اقامه نماز مغرب و عشا‌ با پخش مستقیم از شبکه استانی اشراق برگزار می‌شود.

 

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در این جلسات با قرائت فرازهایی از نهج‌البلاغه امام علی(ع) به بیان و تفسیر مفاهیم این آموزه‌های مفید و ارزنده دینی پرداخته خواهد شد.

 

این فعال قرآنی تصریح کرد: نهج‌البلاغه اثری است که باید با آن زیست و روح را با آن همدم ساخت تا معانی ارزشمند آن در عمق جان بنشیند و به همین جهت این دوره به‌منظور آشنا ساختن جوانان با مفاهیم عمیق نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

 

اسماعیلی، هدف از برپایی این دوره‌ها را آشنایی با خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های امام علی(ع) دانست و یادآور شد: نهج‌البلاغه حاوی فرمایشات گوهربار مولای متقیان حضرت علی(ع) است و باید از آن به‌عنوان چراغ روشن، الگو و صراط مستقیم در زندگی استفاده کرد.

 

مدیر مؤسسه دارالقرآن الکریم زنجان ادامه داد: با هدف ترویج و گسترش معارف و شعائر دینی، ارتقای سطح معلومات دینی و سعی در به‌کارگیری تعالیم معنوی در زندگی فردی و اجتماعی برگزار می‌شود.

 

اسماعیلی، کاربردی کردن مفاهیم و آموزه‌های نهج‌البلاغه در زندگی فردی و اجتماعی و فراهم‌سازی زمینه‌های انس بیشتر با این کتاب را از دیگر اهداف برپایی این دوره‌ها عنوان کرد و یاداور شد: بررسی و آشنایی آموزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی امام علی(ع) در نهج‌البلاغه از عمده‌ترین موضوعات و محورهای این سلسله جلسات است.

 

وی با بیان این‌که، نهج‌البلاغه در همه زمینه‌ها پیام‌های گوناگون و ارزشی دارد و از این جهت روح قرآن است، اظهار کرد: باور و اعتقاد به نهج‌البلاغه شرط بهره‌وری از آن است و این کتاب چون گنجی است که کسی نمی‌تواند از آن استفاده کند، مگر این‌که به آن اعتقاد یابد.

 

مدیر‌ مؤسسه دارالقرآن الکریم زنجان در پایان خاطر‌نشان کرد: محوریت کار امام علی(ع) بر عبودیت استوار بود و حقایق را به‌صورت شفاف بیان می‌کرد و اگر کسی به قرآن تسلط داشته باشد، می‌تواند تفسیر قرآن بودن نهج‌البلاغه را احساس کند./935/د102/ب

ارسال نظرات