۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۵۸۵۵۷
امام جمعه شهر پرند:

موفقیت در برابر 1+5 حاصل ایستادگی ملت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر پرند با تأکید بر این‌که غرب و آمریکا چاره‌ای جز پذیرش و به رسمیت شناختن اورانیوم غنی‌سازی شده توسط ایران را ندارند، گفت: این موفقیت ایران حاصل ایستادگی ملت است که علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها تسلیم دشمن نشده و به مقاومت خود ادامه می‌دهد.
امام جمعه پرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد خدیری، امام جمعه پرند در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با گروه 1+5 ضمن مثبت خواندن این نشست، اظهار داشت: مذاکرات در قزاقستان خوب و به نفع ایران اسلامی انجام شد به سبب که ایران با سه اصل منطق، اقتدار و ابتکار در این جلسه حضور یافت.

وی با تأکید بر این‌که غرب و آمریکا چاره‌ای جز پذیرش و به رسمیت شناختن اورانیوم غنی‌سازی شده توسط ایران را ندارند، گفت: این موفقیت ایران حاصل ایستادگی ملت است که علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها تسلیم دشمن نشده و به مقاومت خود ادامه می‌دهد.

امام جمعه پرند بیان داشت: یقینا حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به عقب نشینی دشمن در این خصوص کمک کرد و باید به شهیدان هسته‌ای سلام داد که خون آنها به ثمر نشست و در آینده نزدیک خواهیم دید که غرب و آمریکا با رسوایی تمام انرژی هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته و اعلام خواهد کرد.

خطیب نمازجمعه پرند با بیان این‌که فرموده رهبرمان یعنی «انرژی هسته‌ای آری اما سلاح هسته‌ای هرگز» شعار ماست، خاطرنشان کرد: اگر چنانچه دشمن دوباره به تهدید و تحریم روی آورد باید بداند که این ملت ذره‌ای ازحق مسلم خود یعنی انرژی صلح آمیز هسته‌ای کوتاه نیامده و هرگز عقب نشینی نخواهد کرد.

حجت الاسلام خدیری در ادامه سخنان خود به رزمایش موفقیت آمیز پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: این رزمایش مقتدرانه حاصل تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای نظامی و قابل تقدیر و تشکر است و مفهوم آن اعلام آمادگی ایران اسلامی به دنیاست که ما در خواب نیستیم.

وی این رزمایش را دارای دو پیام دانست و اضافه کرد: نخستین پیام به دوستان و همسایگان ایران اسلامی است که با اتکال به خدا و خودباوری و خدامحوری می‌توان و می‌شود که امنیت کشور را حفظ کرد و دست گدایی به سوی بیگانگان دراز نکرد و در تأمین امنیت به دنیا نیازی نداشت.

امام جمعه پرند پیام دیگر رزمایش پیامبر اعظم(ص) را خطاب به دشمنان دانست و افزود: دشمنان بدانند که ایران اسلامی با همه توان نیروهای نظامی خود آماده است و هر کشوری که بخواهد حتی بر یک وجب از خاک مقدس این کشور تجاوز کند، مقتدرانه جواب خود را خواهد گرفت و پشیمان خواهد شد.

حجت الاسلام خدیری، شکار هواپیمای بدون سرنشین به دست دلاورمردان ایران اسلامی را از دیگر دستاوردهای این رزمایش ذکر کرد و گفت: این موفقیت و سرافرازی را به ملت ایران و فرماندهی کل قوا تبریک می گوییم.

امام جمعه پرند با اشاره به مبحث تقوا ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، سرعت گرفتن در اعمال خیر و گرفتن دست نیازمندان را از اسباب مغفرت دانست و اظهار داشت: برای رسیدن به مغفرت و جنت خداوند در وقت نماز و به جای آوردن آن در اول وقت پیشی بگیرید.

حجت الاسلام خدیری در ادامه سخنان خود به آیه 134 از سوره آل عمران اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه، انفاق و کرم، فروخوردن خشم و نادیده گرفتن ناراحتی‌ها و گذشت از خطاهای دیگران را سه ویژگی افراد باتقوا بیان می‌کند.

 وی با اشاره به فرارسیدن سال نو و ایام نوروز و همچنین هفته احسان و نیکوکاری، نمازگزاران را به انفاق و کمک به نیازمندان دعوت کرد و خطاب به آن‌ها بیان داشت: دل‌های بسیاری از افراد نیازمند در این ایام شاد می‌شود و شما در حد توان خود انفاق کنید و تقوای خود را نشان دهید تا در زمره نیکوکاران قرارگرفته و توشه‌ای برای آخرت ذخیره کنید./957/پ202/ص

ارسال نظرات