۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۶۰۳۱۹
عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

مطالبات رهبری از دانشگاه‌ها مورد کم‌لطفی قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی عدم استفاده از سلایق مختلف را از آسیب‌های کرسی‌های آزاداندیشی دانست و گفت: مطالبات رهبری از دانشگاه‌ها مورد کم‌لطفی قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام محمدرضا باقري بنابي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام محمدرضا باقری‌بنابی، عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی امروز در نشست «کرسی آزاداندیشی، آسیب‌ها و چالش‌ها» در دانشگاه بناب با تأکید بر این‌که برخی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه و دانشگاه مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت: محافظه‌کاری برخی مسؤولان و اساتید دانشگاهی با مطالبات رهبری منافات دارد. 

وی با بیان این‌که متأسفانه افسردگی و خمودی در دانشگاه‌های کشور حاکم است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم رؤسای دانشگاه‌ها جنب و جوش علمی و نشاط معنوی را گسترش دهند و اگر نمی‌توانند، علل و عوامل آن را اعلام کنند، از سوی دیگر برخی اساتید محافظه‌کاری می‌کنند و از گفتن مطالب ترس و واهمه دارند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس برگزاری کرسی های نظریه پردازی و آزاداندیشی را فرصتی برای نقد عملکردها دانست و افزود: باید اجازه داد تا افراد نظرات خود را به طور شفاف بیان کنند؛ چراکه ما افراد معاند نظام که در صدد براندازی باشند، در کشور کم داریم و حساب آنها نیز جداست.

حجت الاسلام باقری بنابی عدم استفاده از سلایق مختلف را از آسیب‌های کرسی‌های آزاداندیشی دانست و گفت: بنده آماده‌ام مسائل مربوط به سیاست، اجتماع و امنیت را در جلسات و اظهارنظرها حل کنم، به شرطی که انتظارات و مطالبات رهبری از دانشگاه ها برآورده و محقق شود.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در فضای دانشگاهی کشور افزود: این خواسته مهم رهبر معظم انقلاب مانند دیگر فرمایشات ایشان مورد کم‌لطفی‌هایی قرار گرفته است، رؤسای دانشگاه‌ها وظیفه دارند از جلسات آینده ضمن اینکه از اساتید بیشتری به این جلسه دعوت می‌کنند، فضای جلسه را با حضور گروه‌ها و سلائق مختلف توأم کنند.

همچنین قربانعلی حقیقت‌دوست، رییس دانشگاه بناب نیز با اشاره به این‌که برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در راستای مطالبات رهبری از دانشگاه ها اجرایی می شود، افزود: باید با لحاظ کردن شرایط منطقه‌ای، مطالبات رهبری را عملیاتی کنیم که در این میان دانشگاه ها رسالتی مهم بر عهده دارند./935/پ202/ی

ارسال نظرات