۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۶۲۱۷۹

نقش فاطمه زهرا در افشای جریان نفاق

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان شبکه های وهابی،نقش حضرت زهرا (س) در آشکار کردن چهره نفاق را بعد از سقیفه،با افسانه خواندن شهادت این بزرگوار منکر شدند.
فاطمه زهرا5

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛کارشناسان شبکه های وهابی نور وکلمه در برنامه  «دو کلام حرف حساب » برای جلوگیری ازآشکارشدن طرح نفوذ در سازمان حکومتی پیامبر (ص) و غصب خلافت پس از ایشان از همان آغازین روزهای بعثت، مبارزات سیاسی حضرت زهرا را در آشکار کردن چهره نفاق بعد از سقیفه با طرح شبهاتی منکر شدند.

 

طرح نفوذ در سازمان حکومتی پیامبر (ص) و غصب خلافت پس از ایشان از همان آغازین روزهای بعثت پیگیری شد. این طرح در سالهای واپسین عمر پیامبر، شدت بسیار یافت که هدف عمده آن جلوگیری از انتقال قدرت سیاسی به امیرمومنان علی(ع) بود مثل:


1.تخریب چهره علی (ع) در ایام حجة الوداع

2.ترور نافرجام پیامبر

3.مخالفت با جوان گرایی

4. جلوگیری از وصیت کتبی پیامبر

5.رویارویی با پیامبر (ص) و سرپیچی از فرامین آن حضرت


این حرکت شوم شبکه نفاق موقوف به زمان زندگانی پیامبر (ص) نشد و پس از ایشان در قالب منع نقل و کتابت احادیث نبوی و جعل احادیث دروغین و بدعت گذاردن در دین جلوه گر شد


در راستای مقابله با طرح شوم شبکه نفاق، آیات بسیاری در زمینه لزوم اطاعت از پیامبر (ص) نازل شد در قرآن اطاعت از رسول در کنار اطاعت از خدا و در بعضی آیات کنار نماز، زکات مطرح شده است. اما اینکه چرا در تقابل حرکت منافقان از یک سو و خدا و رسول از سوی دیگر، به ظاهر منافقان چیره شدند علت راباید در عافیت طلبی خواص و  عمل جهالت گونه عوام جستجو کرد.
 

بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) برنامه های پیش بینی شده ای برای بدست گرفتن قدرت آغاز می شود جریان نفاق سعی می کند افکار عمومی را متقاعد کند به اینکه مصلحت نیست علی(ع) به قدرت برسد و با یک سلسله اقدامات، شخص دیگری را در صدر امور قرار می دهند.
در منابع تاریخی در بسیاری از موارد از نقل حوادث به طور کامل و صحیح خود داری شده است در این منابع تلاش شده  روی کار آمدن این جریان امری اتفاقی و ناگهانی معرفی گردد و به قدرت رسیدن دیگری را بدون برنامه از پیش تعیین شده معرفی می کند اما حقیقت چیز دیگری است که در این مجال نمیگنجد.


برنامه نفوذ در سازمان حکومتی پیامبر از سوی دشمنان بااین هدف طراحی شده بود که حرکت پیامبر پس از او به دست جانشین نیفتد. آنان با غصب ولایت به این هدف خود دست یافته بودند ولی حلقه پایانی این نقشه ناتمام بود باید علی کاملا از صحنه حذف می شد زیرا همانگونه که در زمان پیامبر شخص رسول الله بالاترین تهدید برای آنان به شمار می آمد پس از ایشان این خطر از ناحیه علی (ع) متوجه آنها بود ، چرا که او می توانست افشاگر و همچنین خنثی کننده طرحهای آنان باشد بنابراین می بایست ترور فیزیکی و نیز شخصیتی علی(ع) را در دستور کار خود قرار دهند.
اگر بتوانند ایشان را در یک درگیری به شهادت برسانند می توانند حسنین (ع) را هم ازجهت کمی سن و سالشان و فقدان حمایتهای لازم به آسانی از میان بردارند( با کشتن این سه که امامت در نسل آنان تداوم می یابد طرح دشمن کاملا به اجرا در آمده است).
کشتن علی (ع) کار آسانی نیست گرچه مردم مدینه با کس دیگری بیعت کرده اند و او را جانشین پیامبر (ص) می دانند اما با علی هم مشکلی ندارند؛پس باید چالشی پیش آید و نتیجه آن باشد که مردم علی(ع) را سزاوار کشته شدن بدانند در صورت عدم موفقیت این برنامه ، طرح بعدی آن است که علی (ع) به نوعی از ذهنها دور شود و وقتی به یک انسان فراموش شده تبدیل شد از میان برداشتن او کاری آسان است.


علی (ع) دو راه پیش رو داشت یا بایستی بیعت می کرد و یا مقاومت کرده می جنگید. بیعت در چنین شرایطی موجب تثبیت مشروعیت غاصبین می شد و از طرفی رویارویی و درگیری با آنها نیز اصلا به صلاح نبود به این دلیل که علی در روزهای نخست تنها چهار نیرو دراختیار داشت سلمان ، ابوذر ، مقداد ، عمار ولی در طرف مقابل توانایی به صف کردن نیروهای فراوانی وجود داشت ( سایر مردم یا تماشاچی خواهند بود یا جذب گروه قوی تر خواهند شد).
به فرض محال علی (ع) موفق شده و همه نفرات مقابل را از میان بر می داشت بازنده این میدان خود اوست زیرا کسانی که در نظر عامه مردم اصحاب خاص رسول الله هستند همان کسانی که در جنگهای رسول خدا در کنار ایشان بوده اند به دست علی (ع) کشته می شوند و علی (ع) در تاریخ به عنوان قاتل اصحاب رسول الله معرفی می شود و نتیجه این عملیات حذف شخص و شخصیت آن حضرت خواهد بود و دیگر از علی و اسلام چیزی نخواهد ماند.


علی (ع) در این شرایط پس از پیامبر نمی تواند از خانه بیرون بیاید چراکه گرفتار مخمصه طراحی شده دشمن خواهد شد و از طرفی اگر از منزل بیرون نیاید فراموش می شود و همانگونه که اشاره شد با فراموش شدن وی زمینه ترور حضرت فراهم می شد.
برای عبور از این مرحله به حسب ظاهر از خود علی کاری بر نمی آید در این جا حضرت نیازمند نیرو است البته نیروی مورد نیاز یک نیروی تبلیغی است ، نیروی آبرومند و پرتوان که پیش از این خدا و رسول برای چنین روزی آماده کرده اند که کسی جز فاطمه زهرا (س) نیست. در این مقطع حساس تاریخ حفظ و نگهداری اصلی ترین کانون اسلام یعنی ولایت و نجات امام و احیای اسلام در برابر این حرکت خطر ناک به عهده فاطمه(س) است . پیامبر (ص) همواره سعی کرده بود به اقتضای شرایط، فاطمه (س) و جایگاه والای ایشان را به مردم معرفی کند که ناشی از پیش بینی پیامبر از شرایط وخیم آینده بود مثل بیان آیه تطهیر، همچنین جریان مباهله با مسیحیان نجران، سوره هل آتی و احادیث فراوانی که در مقام فاطمه در منابع شیعی و اهل سنت آمده است که همه شاهدی است مبنی بر اصرار پیامبر در معرفی شخصیت والای حضرت زهرا(س).


با وجود تمام تلاش رسول الله در بیان شخصیت والای ایشان، ولی حضرت زهرا (س) نمی توانست به عنوان دفاع از ولایت از منزل بیرون بیاید چرا که غاصبان در عملیات روانی چیره دست بوده و می توانستند جو مدینه را با تبلیغات تغییر دهند گرچه در تاریخ به سختی می توان ردپایی آشکار در زمینه عملکرد تبلیغاتی آنها یافت ولی از این نکته که آنها توانستند در مدینه به سرعت خلاء قدرت را پر کرده و خود را به عنوان جبهه حق جا بزنند قدرت و تخصص آنها در زمینه احاطه خبری اثبات می شود.
با توجه به جو حاکم بر مدینه دختر پیامبر (ص) اگر وارد این میدان شود و داعیه دار خلافت گردد او را نیز به آسانی از سر راه بر می دارند اما روند حمله به زهرا (س) باید به گونه ای باشد که ظاهری مشروع داشته باشد.
می توان مبارزات حضرت  را در مقابل غاصبان در 5 مرحله مورد بررسی قرار داد 1. جریان فدک 2. عزاداری در فراق پیامبر 3. حضور حضرت در پشت در خانه در هنگام سوزاندن در 4. اعلام نارضایتی حضرت از دو خلیفه 5. وصیت حضرت در مخفی بون قبرشان.
که اوج این مبارزات حضور حضرت در پشت در بود چرا که دستگاه حاکم نتوانست کانون افشاگری را خاموش کند،بنا براین تصمیم گرفتند به این مرکز حمله کنند آنان در تهاجم به خانه علی دو گزینه را پیش بینی کرده بودند .
1. خروج بدون مقاومت علی از خانه و بیعت با غاصب (که وقتی علی بیعت کرد دیگر گریه های فاطمه تاثیری نخواهد داشت)
2. مقاومت علی که در این صورت بهانه ای برای از میان برداشتن ایشان یافته بودند شمشیر برداشتن علی در چنین شرایطی یعنی رویارویی با اصحاب پیامبر و مقاومت بدون شمشیر نیز نتیجه ای جز شهادت ایشان ندارد که در این صورت آنها به اهداف خودمی رسیدند.

اما حضور حضرت زهرا(س) در پشت در گزینه سومی را در پیش روی مهاجمان قرار می دهد که محاسبات آنان را بر هم ریخت. به خانه هجوم بردند و مصائب سنگینی ازآنها سر زد و در تاریخ لکه ننگی برای آنان شد که قلم از وصف آن عاجز است ، بدین شکل قیام فاطمی شکل گرفت که زمینه ساز قیام حسینی و قیامهای بعدی درتاریخ شد./9161/خ

 

ارسال نظرات