۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۶۴۹۵۷
مدیر حوزه علمیه تبریز:

غرب به دنبال وقوع جنگ مذهبی در سوریه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی ثانی گفت: هدف نهایی دشمنان مسلمان کشی و جنگ مذهبی میان شیعه و سنی در منطقه است.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه تبريز

حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به وضعیت سیاسی حاکم بر سوریه اظهار داشت: بیش از دو سال است که غرب با حمایت مستقیم و غیرمستقیم از شورشیان، گروه های افراطی و منحرف در داخل این کشور به دنبال براندازی نظام حاکم است، اما راه به جایی نبرده است.


وی خاطرنشان کرد: تلاش های غرب در طول  این دو سال تنها محدود به تجهیز نظامی شورشیان نبوده، چنانکه شاهد حمایت های اطلاعاتی و سری از تروریست های داخلی سوریه بوده ایم، این در حالی است که برخی از کشورهای عربی مرتجع منطقه که همواره دم از حس ناسیونالیستی عربی می زنند، به صراحت وارد جنگ علیه مردم سوریه شده اند.


حجت الاسلام سیدی ثانی با اشاره به این‌که سوریه در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی قرار دارد، تصریح کرد: حمایت از دولت سوریه در حقیقت حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و حمایت از شورشیان در واقع حمایت از رژیم صهیونیستی در قتل عام مسلمانان جهان است، مسأله ای که سردمداران مرتجع عرب منطقه ای از آن غافل هستند و یا خون مردم فلسطین را معامله می کنند.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز افزود: غرب به دنبال شکست‌های متعدد در سوریه به دنبال آن است که توطئه و فتنه دیرین خود در داخل این کشور را نیز اجرایی کند و آن تفرقه افکنی میان اقوام، مذاهب و ادیان است، آنچه که مسلم است توهین به مقدسات اسلامی طی روزهای اخیر  با هدف راه اندازی جنگ مذهبی در داخل سوریه بوده است.


وی با تأکید بر هوشیاری عموم مسلمانان یادآور شد: چنین تحرکات شرم‌آوری ثابت کرد که حساب وهابیت از برادران اهل سنت جدا است، چراکه اهل سنت احترام ویژه ای به صحابه پیامبر اسلام قائل هستند، چنانکه در روزهای اخیر شاهد فتوای علمای اهل سنت در رابطه با حرمت نبش قبر و بی احترامی به صحابه پیامبر  اسلام را شاهد بودیم.


حجت الاسلام سیدی ثانی با اشاره به این‌که تحرکات ضداسلامی غرب تنها در سوریه خلاصه نمی شود، افزود: امروز شاهد فتنه‌انگیزی دشمنان اسلام در داخل کشور عراق نیز هستیم، همان فتنه‌ای که در سوریه کلید خورده در عراق نیز پیگیری می شود، هدف نهایی دشمنان مسلمان کشی و جنگ مذهبی میان شیعه و سنی در منطقه است./935/
ت302/ب

ارسال نظرات