۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۰
کد خبر: ۱۶۵۱۵۳
مدیر مدرسه عالی نواب در بازدید از دفتر رسا در مشهد:

سکوت افکار عمومی در برابر بسیاری از جنایات ناشی از ارائه اطلاعات غلط رسانه‌هاست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کاظمی سکوت مردم و افکار عمومی در قبال بسیاری از جنایات را ناشی از ارائه اطلاعات غلط از طریق رسانه ها عنوان و تأکید کرد: اطلاع رسانی تنها یکی از اهداف رسانه محسوب می شود و در این میان مهمترین رسالت یک خبرگزاری، جهت‌دهی و فرهنگسازی برای عموم مردم است.
حجت الاسلام محمدرضا کاظمي مدير مدرسه علميه نواب مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدرضا کاظمی، مدیر مدرسه علمیه عالی نواب عصر روز گذشته از دفتر خبرگزاری رسا در مشهد بازدید کرد.

 

وی در این دیدار با بیان این که یکی از وظایف اصلی روحانیت تبلیغ است که در بستر زمان اشکال متفاوتی به خود گرفته اظهار داشت: تبلیغ در همه دوران‌ها به عنوان مهمترین حربه و ابزار روحانیت به شمار می رفته است.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به برخی رویدادهای تاریخی اجتماعی ادامه داد: روحانیت به عنوان یک نهاد توانمند در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی می‌تواند تأثیر به مراتب بیشتری نسبت به رسانه های تصویری در راستای جهت دهی به مردم ایفا کند.

 

وی از روحانیت به عنوان راهنمای مردم در مسیر تعالی نام برد و گفت: اگر چه در گذشته به دلیل فقدان ارتباطات، منابر تنها راه انتقال پیام بود اما در دنیای کنونی که عصر ارتباطات نام گرفته، نیل به هدف، همسویی با شرایط کنونی را می‌طلبد.

 

این استاد حوزه با اشاره به داعیه جهانی بودن مکتب اسلام خاطرنشان کرد: لازمه این مهم، مسلح شدن به ابزارهای مدرن اطلاع رسانی است که در این جا اهمیت رسانه بیش از پیش نمود می‌یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به رسالت خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه حوزوی، ابراز داشت: این که به طور خاص یک خبرگزاری در دل حوزه ایجاد شود، کاری بسیار بزرگ و از ضروریات جامعه است. اطلاع رسانی درون حوزوی، ارتقای سطح فکری طلاب، ایجاد انگیزه بیشتر در طلاب و مبلغان و نیز علما، شناسایی و معرفی مفاخر حوزوی به منظور حفظ هویت و اصالت حوزه و معرفی مفاخر حوزه به نسل های آینده می‌تواند از رسالت‌های بزرگ یک خبرگزاری حوزوی باشد.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به نقش این مدرسه در رویدادهای تاریخی مشهد ادامه داد: البته در عرصه تعریف رسالت یک خبرگزاری نباید تنها به اطلاع‌رسانی اخبار تکیه و بسنده کرد چرا که اطلاع رسانی تنها یکی از اهداف آن محسوب می شود و در این میان مهمترین رسالت یک خبرگزاری، جهت دهی و فرهنگسازی برای عموم مردم است.

 

ایجاد رشته فقه و رسانه

مدیر مدرسه عالی نواب در ادامه از ایجاد رشته «فقه و رسانه» در این مدرسه به منظور آشنایی طلاب با رسانه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت نیز از رشته های جدیدی است که امسال راه اندازی شده و  می تواند مقدمه ای برای ایجاد رشته فقه و رسانه باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت ورود طلاب به عرصه رسانه تصریح کرد: طلاب به مبانی رسانه نیاز مبرم دارند چرا که بارها مشاهده شده برخی حوزویان حرف‌هایی را به زبان می آورند که سبب سوء استفاده دشمن می‌شود در حالی که اگر با زبان رسانه آشنا باشند می‌توانند سنجیده تر عمل کرده و پیام خود را بدون زمینه برداشت غلط به جامعه انتقال دهند.

 

حجت الاسلام کاظمی سکوت مردم و افکار عمومی در قبال بسیاری از جنایات را ناشی از ارائه اطلاعات غلط از طریق رسانه‌ها دانست و گفت: رسانه ها تحت سیطره غرب و استکبار جهانی، واقعیت‌ها را واژگون جلوه می دهند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: خبرگزاری رسا فراتر از اطلاع رسانی، بتواند روند فعالیت های حوزه را نیز به سمت جلو پیش برد./930/پ202/ع

ارسال نظرات